לטרור אין גיל – בן 15 נשבע אמונים לדעאש וניסה לצרף את חבריו

לביהמ"ש המחוזי לנוער בחיפה הוגש כתב אישום נגד הקטין, תושב הצפון, המייחס לו חברות פעילה בארגון טרור, אימונים או הדרכה למטרות טרור וניסיון לייצר נשק
דנה לווינסקי |
מעצר חשודים. ארכיון

מתברר שפעילות טרור מתחילה כבר בגיל צעיר: לבית המשפט המחוזי לנוער בחיפה הוגש כתב אישום נגד נער תושב הצפון בן 16, בגין ביצוע עבירות של חברות פעילה בארגון טרור, אימונים או הדרכה למטרות טרור וניסיון לייצר נשק. הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד תום ההליכים נגדו.

על פי כתב האישום, בחקירת הנער בשב״כ עלה כי הקטין החל לגלות ענין הולך וגובר בארגון דאע"ש ופעילותו החל משנת 2020, בהמשך לכך התכתב עם מספר פעילים מארגון דאע"ש על אופן מתן השבועה לארגון, והצטרפות ללחימה בשורותיו בזירות הלחימה בחו"ל.

במהלך שנת 2021 נשבע הקטין אמונים לארגון דאע"ש ובכך הפך לחבר הארגון, וגם לאחר מועד זה המשיך בקשר עם פעילי דאע"ש אחרים בנושאים דתיים שונים, אודות לחימת הארגון בחזיתות השונות ואודות ייצור חומרי נפץ באמצעות התכתבות באפליקציית טלגרם וברשתות החברתיות. כל זאת כשהוא צופה, קורא, מוריד למכשיר הטלפון שלו ושולח לאחרים חומרי הדרכה רבים למטרות טרור של ארגון דאע"ש וממקורות אחרים ובהם: הכנת חומרי נפץ, יצור רעל, הכנת בקבוקי תבערה, מקלעים, הכנת מטענים מאולתרים ונפצים. הנאשם ניסה במהלך השנים 2021 ו 2022, לשכנע מספר מחבריו הקטינים, לתמוך ולהצטרף גם הם לארגון דאע"ש, אולם הם סרבו לכך.

כתבי אישום לסייעני חמאס

במקרה אחר, הוגשו לבית המשפט המחוזי בירושלים כתבי אישום נגד שאדי אבו סנינה, עבדאללה עסילה ומונתצר אבו נאב כבני 21-18, תושבי ירושלים, וזאת לאחר שהשתתפו בחודשים האחרונים במספר התפרעויות נגד יהודים וכוחות הביטחון. בנוסף, שאדי אבו סנינה סייע לארגון הטרור חמאס.

על פי כתבי האישום, הנאשמים השתתפו במספר הזדמנויות בהתפרעויות בירושלים, בין היתר, בהר הבית ובשכונת סילוואן, הנאשמים יידו אבנים, סלעים, זיקוקים ובקבוקי תבערה (כל אחד על פי חלקו) לעבר יהודים וכוחות ביטחון שהיו במקום.

באחד המקרים, כך לפי האישום, התכוון שאדי אבו סנינה לזרוק מטען צינור לעבר כוחות הביטחון בהר הבית, אך המטען נפל מידיו והתפוצץ במסגד. במקרה אחר, אבו סנינה סייע לארגון הטרור חמאס במספר הזדמנויות על מנת להפיץ את דגלי הארגון. כמו כן, אבו סנינה יצר קשר עם פעילי חמאס על מנת לסייע לארגון.

_____________________________________________

עו"ד חיים אומסי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות