אישום: שחטו איילים בניגוד לחוק ומכרו את בשרם

בעלי "יער האיילים", במושב אודם שבגולן, נאשם, ביחד עם חברו, בעבירות של צער בעלי חיים בהם עינוי, התעללות, התאכזרות ואי אספקת צורכי מחייה
נעמה כהן |
רובה צייד בעת ירי. צילום: משה שי, פלאש 90

לבית משפט השלום בטבריה הוגש כתב אישום חמור נגד שני תושבי הגולן, בשנות ה-70 וה-30, לחייהם ומפעילת האתר יער האיילים בגין פגיעה וסחר בערכי טבע מוגנים ועבירות צער בעלי חיים.

הנאשמים תושב המושב אודם בשנות ה-70 לחייו, בעל הרשעה קודמת בעבירות דומות, והחברה בבעלותו המפעילה את האתר התיירותי הידוע בשם "יער האיילים" במושב אודם ונאשם נוסף שהיה שותף לכאורה למעשים האסורים בחוק.

על פי כתב האישום, במהלך חודש אוגוסט 2022 השניים, שחטו בניגוד לחוק איילה מסוג אייל אדום, שהוחזקה באתר "יער האיילים" תחת היתר עם עוד מספר איילים, ועשו זאת באופן אכזרי על ידי שיסוף גרונה עם סכין גדולה ופרפורה למוות עד אשר נשמה את נשימה האחרונה. על פי תיאור העבירות השניים עשו זאת במסגרת עבודתם בחברה המפעילה את יער האיילים ובמטרה לסחור ולמכור את בשרה לאדם שהזמין מראש את הבשר. בתמורה לבשר האיילה התבקש תשלום בסך כ-4,200 שקלים.

ביקש להחזיר את האיילים לאתר

בתוך כך, כתב האישום מתאר מקרה נוסף של שחיטת מספר איילים בניגוד לחוק שבוצעו על ידי הנאשם מהמושב אודם שמנהל את האתר הנמצא בבעלותו. כל זאת תוך פגיעה וסחר בערכי טבע מוגנים, סטייה מההיתר שניתן לו בהחזקת האיילים וסעיפי עבירות של צער בעלי חיים בהם עינוי, התעללות והתאכזרות לבעלי חיים ואי אספקת צורכי מחייתו של בעל חיים, אי דאגה לבריאותו ואי מניעת התעללות בו.

קודם להגשת כתב האישום ועם ביסוס החשדות כנגד הנאשמים, פעלו ברשות הטבע והגנים להתחיל ולהוציא חלק מהאיילים מחזקת הנאשמים אל מקום מוגן, על מנת למנוע פגיעה נוספת בהם. במהלך פעולות אלו ניסה הנאשם, הנמנה על בעלי אתר "יער האיילים" למנוע זאת ואף להחזיר לחזקתו את האיילים שכבר נתפסו באמצעות פנייה לבית משפט השלום בחדרה. בתום דיון משפטי שנערך בנושא בקשתו נדחתה על ידי השופטת רקפת סגל מוהר.

______________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת רקפת סגל מוהר

_______________________________________

עו"ד חנה בן יהודה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות