28 חודשי מאסר לעבריין מין שהפר צו פיקוח

ביהמ"ש בפ"ת גזר את העונש על זוהר אברמן, 62 מבת ים, לאחר שהורשע בביצוע מעשים מגונים בקטין ובשידולו למעשה זנות. השופטת למתלונן: "לא בך האשם"
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה

שופטת בית משפט השלום בפתח תקווה, אליאנא דניאלי, גזרה על זוהר אברמן, 62 מבת ים, 28 חודשי מאסר, מאסר על תנאי, פיצוי של 25 אלף שקלים וקנס בסך 5,000 שקלים. זאת לאחר שהפר צו פיקוח שהוטל עליו במטרה למנוע ממנו לבצע עבירות מין בקטינים, ניסה לשדלו למעשה זנות, וכן ביצע עבירות מין בקטין בדמות ליטוף ידו ונגיעה בישבנו מעל לבגדיו. בסיום הקראת גזר הדין פנתה השופטת למתלונן ואמרה: "עליך לדעת כי לא בך האשם לאירוע שהתרחש, אלא בנאשם לבד".

בשנת 2017 במסגרת ניהול הליך אחר כנגד אברמן, הוטל עליו צו פקוח שנועד למנוע ביצוע עבירות מין חוזרות, ונאסר עליו להתחבר עם קטינים, ליצור איתם קשר ולשהות עם קטינים ממין זכר ביחידות. על אף האמור, בתקופת הצו, שהה אברמן בתחנת דלק בה המתין המתלונן הקטין יחד עם בחורים נוספים לטרמפ. אברמן הציע להסיע אותם אך הבהיר שיכול לקחת רק נוסע אחד והקטין הסכים להצטרף אליו. במהלך הנסיעה אברמן שאל אותו לגילו, והקטין השיב כי הוא בן 17. בשלב מסוים בנסיעה, סטה אברמן מהדרך בטענה שאוסף חבר שעושה לו מסאז', אך כעבור מספר דקות טען שלא מוצא אותו והציע לקטין מספר פעמים שיעשה לו מסאז' תמורת תשלום, הקטין סירב.

דבק במטרה

בהמשך הנסיעה, כך תואר בכתב האישום, ליטף אברמן את ידי הקטין ואמר "יש לך ידיים טובות למסאז'ים" ואחר כך שלח אברמן את ידו לאחור ונגע בישבנו של הקטין במסווה של כוונה לקחת את החפצים שהיו על המושב. הקטין הדף את ידו של אברמן מגופו ולאור חששו התקשר לחבריו להודיע להם שהוא נמצא בטרמפ. אברמן החמיא לקטין על גופו והחזיר אותו לנקודה בה אסף אותו.

בית המשפט קיבל את עמדת המדינה והטיל עונש חמור על אברמן. נוכח עברו הפלילי של הנאשם ומסוכנותו המובהקת, ביקשה הפרקליטות לחרוג לחומרה מהמתחם הענישה מהטעם של הגנה על שלום הציבור. ביהמ"ש שקל טענה זו, סבר שיש בה טעם אך לבסוף החליט כי די בהטלת עונש ברף הגבוה של המתחם שקבע. בגזר הדין ציינה השופטת דניאלי:" משמדובר בעבריין מין מורשע, שמסוכנותו המינית הביאה להטלת מגבלות המעוגנות בצו הפיקוח, הרי שעצם הפרת הצו טומנת בחובה מסוכנות לשלום הציבור ופוטנציאל פגיעה".

עוד קבעה השופטת כי מכלול הנסיבות שתוארו, מחייב הכבדת היד על הנאשם, בדמות השתת מאסר אשר ישקף את הסלידה ממעשיו, וישלח מסר מרתיע לנאשם ולעבריינים בכוח.

"אף אם עסקינן במעשים שנעשו מעל הבגדים וללא שימוש בכח", כתבה השופטת בגזר הדין, "נסיבות הנסיעה, הסוואת המעשים כתמימים לכאורה, הבלבול והפחד אותם חש המתלונן, דבקות הנאשם במטרה שהייתה ועודנה סיפוקו המיני חרף סירוב הקטין להעניק לו עיסוי, הפרת צו הפיקוח, ועברו המכביד ביותר, מחייבים מתן משקר מירבי לאינטרס ההלימה, ולהרחקת הנאשם מהציבור".

לילות טרופי שינה

"ידע כל עבריין מין מועד", נכתב עוד, "המבצע שוב ושוב עבירות מין בקטינים, המבצע את עבירת המין תוך הפרת צו פיקוח אשר נועד להגן על הציבור מפני אותן עבירות ממש, ואשר אינו לוקח אחריות על מעשיו ומחייב בכך את הקטין להעיד, כי ככל שיורשע – ימוצה עמו הדין".

לסיכום השופטת פנתה למתלונן: "לקטין אומר, כי חרף הקושי להעיד בבית המשפט, והלילות טרופי השינה אשר בוודאי עברו עליך, ניכרה תושייתך במהלך הנסיעה עצמה, עת התקשרת לחברך, הרהיטות והביטחון בהם דיווחת מידית על האירוע לאביך ולרב הישיבה, ועליך לדעת כי לא בך האשם לאירוע שהתרחש, אלא בנאשם לבדו. מהתצהיר אותו מילאת עולה כי אתה עטוף ומטופל, וטוב הדבר".

____________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת אליאנא דניאלי

___________________________________________

עו"ד ירון לונדון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות