תביעה נגד המדינה: "המשטרה שתלה רוגלה בטלפון הנייד שלי"

מורן שגב, בת זוגו של ראש עיריית חדרה המושעה, צבי גנדלמן, דורשת פיצוי בסך חצי מיליון שקל, לאחר שלדבריה במהלך החקירה נגדו הושתלה תוכנת ריגול בטלפון שלה
גילי סיוון-כהן |
צבי גנדלמן בדיון בעניינו בבית המשפט. צילום ארכיון: פלאש 90

לבית משפט המחוזי בתל אביב, הוגשה תביעה בסך חצי מיליון שקלים, על ידי מורן שגב, בת זוגו של ראש עיריית חדרה המושעה צבי גנדלמן, נגד המדינה.

הטענה? המשטרה שתלה תוכנת ריגול בטלפון הנייד שלה, במהלך החקירה נגדו.

"מדובר בפגיעה חריפה בזכות הבסיסית של התובעת לפרטיות, בייחוד נוכח היכולות הייחודיות של תוכנת הרוגלה, אשר מאפשרת חשיפה למידע נרחב אודות בעל המכשיר, ובכלל זה תמונות, כתובות, תכתובות אישיות, אפליקציות ועוד", נכתב בכתב התביעה שהוגש לבית המשפט.

על פי התביעה, בין השנים 2014-2018 ניהלה המשטרה חקירה פלילית סמויה בעניינו של צבי גנדלמן ואחרים בחשד לביצוע עבירות שוחד, שוחד בחירות ושורה של עבירות נוספות בקשר לקבלנים שונים הפועלים בחדרה.

במסגרת זו, הגישה המשטרה שורה של בקשות למתן היתר להאזנת סתר למכשירי טלפון של חשודים בפרשה וביניהם גם למכשיר הטלפון של התובעת שנחשדה בעבירות תיווך לשוחד.

במהלך חודש ינואר 2017, הגישה היחידה החוקרת בקשה להאזנת סתר לתקשורת בין מחשבים, ביחס למכשיר הטלפון של שגב.

היחידה הפעילה בניגוד לדין תוכנת פריצה (רוגלה) המכונה על ידי 'המערכת', אשר שאבה ממכשיר הטלפון של שגב מידע פרטי הכולל הודעות ותיעוד שיחות ואף יתרה מכך – ביצעה פעולות החורגות מהצו, אשר הובילו לקבלת אנשי קשר ומספר פרטי מידע נוספים שאינם ידועים לתובעת.

שגב אף צירפה לתביעה תמצית מודיעינית שנמסרה לבן זוגה גנדלמן, וזאת בעקבות ממצאי דוח צוות מררי שעסק בשימוש שעושה המשטרה ברוגלות.

"פגיעה חריפה בזכות הבסיסית לפרטיות"

בתביעה שהוגשה בגין הפגיעה הקשה בפרטיות שנגרמה לתובעת בעקבות פריצה סמויה למכשיר הנייד שלה באמצעות תוכנת רוגלה בלתי חוקית נכתב כי "משטרת ישראל פגעה פגיעה קשה בפרטיות של שגב בכך שישתה שימוש בתכנת רוגלה בלתי חוקית, עיינה וחיטטה במשך תקופה של חודשיים בפרטי מידע האישיים ביותר של שגב כולל שיחות עם צדדים שלישיים, שאבה מידע אגור בטלפון כמפורט בפרפרזה ושאבה מידע לאחור בחריגה מצו שיפוטי…".

"מדובר", נכתב עוד בכתב התביעה, "בפגיעה חריפה בזכות הבסיסית של התובעת לפרטיות, בייחוד נוכח היכולות הייחודיות של תוכנת הרוגלה, אשר מאפשרת חשיפה למידע נרחב אודות בעל המכשיר, ובכלל זה תמונות, כתובות, תכתובות אישיות, אפליקציות ועוד".


דניאל בר-גולדמן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות