דקר 3 בגלל שביקשו ממנו להנמיך את הרעש – נידון ל-6 שנות מאסר

הפרקליטות מערערת על העונש הקל שהוטל על מחמד עלאן ודורשת להחמיר במאסרו: "קלות בלתי נסבלת שבה הופך סכסוך מינורי לאירוע אלימות בעל פוטנציאל קטלני"
רונן לוי |
מעצר, ארכיון. צילום: משטרת ישראל

לבית המשפט העליון הוגש ערעור על קולת עונש המאסר שהוטל על מחמד עלאן שהורשע, בין היתר בחבלה בכוונה מחמירה, לאחר שבשל סכסוך מינורי שלף סכין שיסף את בטנו של אחד מנפגעי העבירה ודקר שניים נוספים. בית המשפט הטיל על עלאן שש שנות מאסר בלבד, מאסר מותנה ופיצוי לנפגעי העבירה. במסגרת הודעת הערעור מתבקש בית המשפט להחמיר באופן משמעותי את תקופת המאסר בפועל שהוטלה על עלאן. לדברי נציגי הפרקליטות, הראיות מצביעות על "הקלות הבלתי נסבלת שבה הופך סכסוך מינורי לאירוע אלימות בעל פוטנציאל קטלני", וכי "התנהלותו של עלאן מייצגת 'מכת מדינה' של ממש של פתרון סכסוכים של מה בכך באלימות מוגזמת ובלתי מידתית".

עלאן הורשע, על ידי שופט בית המשפט המחוזי ירושלים, אברהם רובין, לאחר שסכסוך מינורי, על יצירת רעש, הסלים להתפרצות אלימות קשה בשכונות מגורים בשעת לילה מאוחרת. הסכסוך החל לאחר שעלאן ואחיו נסעו בנסיעה רועשת בקטנוע, בשעת לילה מאוחרת, הלוך ושוב ברחוב בו מתגוררים נפגעי העבירה. למשמע רעש הקטנועים, ירדו מביתם אחד מנפגעי העבירה ובן משפחתו אליהם הצטרפו אנשים נוספים.

עם הגעת עלאן בסמוך אליהם, הוא עצר את הקטנוע ונשאר רכוב עליו מולם, אז התקדמו השניים לכיוונו של עלאן הכו אותו פעמיים עם מקל על הקסדה והפילו אותו מהאופנוע, בתגובה שלף עלאן סכין ושיסף את בטנו של אחד מהם ודקר שניים נוספים בתקיפה פרועה, באופן שכמעט והביא לאבדן חיים.

"אלימות מוגזמת ובלתי מידתית"

במסגרת הערעור, נטען כי למרות שגם עלאן הותקף בשתי מכות מקל, העונש שהטיל בית המשפט המחוזי אינו מבטא את עוצמת הפגיעה באינטרסים מוגנים שבהתנהגותו הפסולה של עלאן ואת השימוש הפרוע שעשה בנשק קר באופן שכמעט והביא לאבדן חיים, ושבסופו של יום שינה את חיי נפגעי העבירה, מן הקצה אל הקצה.

עוד נטען, כי מהסרטונים שמתארים את האירוע היה אפשר להתרשם "מהקלות הבלתי נסבלת שבה הופך סכסוך מינורי לאירוע אלימות בעל פוטנציאל קטלני" ולתרומתו הממשית של עלאן להסלמת האירוע, הן בשליפת הסכין והן בהגעה המתריסה למקום.

עוד נטען, כי "שעה שהמלחמה באלימות, בייחוד בחברה הערבית, הפכה לצו השעה, אין לבית המשפט לתת משקל יתר לתרומתם של נפגעי העבירה לאירוע שכן מעטים הם המקרים בהם תקיפה אלימה מסוג זה שלפנינו מתחילה בסביבה סטרילית ולא פעם ישנה אינדיקציה לתרומה מסוימת של נפגעי העבירה לגיבוש הנסיבות שהביאו להסלמת האירוע".

"התנהלותו של עלאן", נכתב עוד, "מייצגת 'מכת מדינה' של ממש של פתרון סכסוכים של מה בכך באלימות מוגזמת ובלתי מידתית. לאור האמור לעיל, מתבקש בית המשפט העליון לקבל את הערעור ולהחמיר באופן ממשי את העונש שהוטל על עלאן.

___________________________________________

עו"ד אלון ארז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות