רבע מיליון שקלים פיצוי למאבטח שנפצע במהלך אימון

המאבטח נחבל בברכו במסגרת תרגול נטרול מחבלים אולם החברה שהעסיקה אותו טענה כי אין זה באחריותה. השופט: קיים קושי לקבוע כי יצרו סביבת עבודה מוגנת"
נעמה כהן |
חשד שהמאבטח מחבל והיכה בו במוט ברזל
אילוסטרציה evanto

שופט בית משפט השלום בבאר שבע, תומר אורינוב, חייב את מעסיקתו של מאבטח וחברה שביצעה אימון בפיצוי למאבטח בכרבע מיליון שקלים, לאחר שבמהלך אימון נועד לדמות סיטואציה של השתלטות על אוטובוס, הוא נפצע כאשר נחבל בברכו.

השופט חייב גם את השתיים בכ-30 אלף שקלים הוצאות ושכ"ט עו"ד.

על פי התביעה, במסגרת אימון, לנטרול מחבלים באוטובוס, התובע היה אמור לעלות לאוטובוס ו"לנטרל את המחבל" שישב במושב האחורי, תוך כדי ש"נוסעי האוטובוס" רצים לכיוונו וחוסמים את דרכו.

תוך כדי ריצה בתוך האוטובוס והיתקלות במשתתפים האחרים, הוא נחבל בברכו ממעקה והאירוע הוכר על ידי ביטוח לאומי כתאונת עבודה.

הנתבעות טענו בכתב ההגנה כי התובע פשוט עשה תנועה לא נכונה וסובב את ברכו, ללא מעורבות גורם חיצוני כלשהו ולכן הוא לא זכאי לכל פיצוי.

חובת הזהירות

השופט אורינוב לא קיבל את טענת החברות, למרות שמדובר היה בעדות יחידה וציין בהחלטתו שהתובע אומנם לא ציין גורם ספציפי ממנו נפגע, באופן שלכאורה פוגם במהימנותו, אולם קבע, כי אין לצפות ממי שמשתתף בתרגיל המדמה השתלטות מחבל על אוטובוס, "כשעיניו נשואות כלפי מי שגילם את דמות המחבל וכשהאדרנלין שלו ברמות גבוהות", לזכור ממה בדיוק הוא נפצע.

עוד ציין השופט, כי מסמכים שנערכו בסמוך לאחר התאונה, שנכתב בהם שהתובע סובב את הברך במהלך האימון, לא משנים את המסקנה שלפיה התובע נתקל בגורם חיצוני בתוככי האוטובוס שגרם לפציעתו, רוב המסמכים נערכו על ידי נציגים של הנתבעות שיש להם אינטרס מובהק לצמצם את אחריותם לקרות התאונה.

"קיים קושי לקבוע כי החברות עמדו בחובתן ליצור עבור המשתתפים סביבת עבודה מוגנת. כמו כן, התמונות שהציג התובע לפיהן מעקות האחיזה שבתוך האוטובוס הוסרו וידיות המושבים רופדו לאחר התאונה, מובילות למסקנה שבמועד התאונה הפרו הנתבעות את חובת הזהירות כלפי התובע", כתב השופט אורינוב בפסק הדין.


לצפייה ודירוג כבוד השופט תומר אורינוב


 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות