נערים מבית חנינא נאשמים בידוי אבנים לעבר כלי רכב

הקטינים נאשמים כי ביצעו את המעשים במטרה להביע תמיכה בהתפרעויות שהתרחשו במחנה הפליטים שועפט בחודש שעבר ובניסיון לפגוע ביהודים
דניאל בן חמו |
ההתפרעות במחנה הפליטים שועפט בחודש שעבר. צילום: פלאש 90

לבית המשפט לנוער בירושלים הוגש כתב אישום נגד שישה נערים, תושבי בית חנינא, בגין גרימת חבלה בכוונה מחמירה ממניע גזעני והתפרעויות, לאחר שיידו אבנים לעבר אוטובוס וכלי רכב של נוסעים יהודיים במטרה לפגוע בהם. במקביל להגשת כתב האישום מבקשת הפרקליטות להותיר את השישה במעצר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.

על פי כתב האישום, לפני כשבועיים שלהב אחד הנאשמים חבורת צעירים לתמיכה בהתפרעויות במחנה הפליטים שועפט, ובמחאות והתפרעויות נוספות כנגד יהודים. עוד באותו הערב, הנאשמים קבעו לגרום להפרות סדר במטרה לפגוע ביהודים הנוסעים באוטובוסים וכלי רכב באזור.

במהלך הערב, כך מתואר בכתב האישום, יידו הנאשמים אבנים לעבר אוטובוס מחברת "אגד" אשר גרמו לניפוץ השמשה הקדמית, במטרה לגרום לנוסעי האוטובוס חבלה חמורה ולעורר פחד ובהלה בקרבם. במקביל לאירוע, נאשמים נוספים החלו לחסום את הכביש באזור באמצעות לוחות עץ ופחי אשפה בוערים.

מעשה טרור

מאוחר יותר באותו הערב נסעו בכביש החסום בני זוג בעלי חזות יהודית יחד עם שני ילדיהם ותינוקם, וכשהבחינו הנאשמים בבני הזוג, הם החלו לרדוף אחר הרכב. הנאשמים דחפו, טלטלו ותקפו את הרכב ויידוי אבנים לעברו בניסיון לשבור את חלונותיו. בעקבות מעשים אלו נופצה השמשה האחורית של כלי הרכב, אבן נפלה סמוך לראשו של התינוק ונפצעה המתלוננת בידיה מהזכוכיות שנשברו בכלי הרכב. כמו כן, נגרמו נזקים רגשיים קשים לכל המתלוננים, לרבות ילדיהם הקטינים.

כתב האישום מייחס לנאשמים (כל אחד על פי חלקו) ביצוע עבירות של מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, חבלה בכוונה מחמירה, חבלה במזיד ברכב ממניע גזעני והתפרעות. הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרם של הנאשמים עד לתום ההליכים נגדם.

נערים בשליחת הטרור: בן 16 נאשם בדקירת צעיר יהודי בי-ם

השבוע פורסם כי לבית המשפט המחוזי לנוער הוגש כתב אישום נגד קטין, תושב ירושלים כבן 16, וזאת לאחר שדקר צעיר יהודי לפני כשבועיים בירושלים. כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של מעשה טרור של ניסיון רצח, החזקת סכין ואיומים. הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

על פי כתב האישום, לפני כשבועיים החליט הנאשם לבצע פיגוע דקירה בעקבות מותו של עודי תמימי אשר ביצע פיגוע בו נהרגה החיילת נועה לזר ז"ל ונורה למוות במהלך ניסיון פיגוע נוסף. לשם מימוש תכניתו לקח הנאשם סכין ממטבח ביתו, החביא במכנסיו, קרא פסוקים מתוך הקוראן ויצא לכיוון ירושלים. הנאשם הגיע לאזור רחוב ששת הימים בירושלים, המתין במקום עד אשר ראה צעיר בעל חזות יהודית, החל ללכת בעקבותיו ודקר אותו בגבו.

כתוצאה מהדקירה התמוטט הצעיר ונפל על המדרכה. הנאשם ברח מהמקום למגרש כדורגל שבאזור המטה הארצי של משטרת ישראל, שם הסתתר בעת שכוחות הביטחון החלו לסרוק את האזור בחיפושים אחריו. כעבור זמן מה זיהה אחד השוטרים את הנאשם, הורה לו לעצור ולשכב על הקרקע אך הנאשם לא נענה לקריאות השוטר, החל לברוח וביצע תנועות מאיימות, השוטר חש סכנה וירה בו. כתוצאה ממעשי הנאשם הצעיר משותק בפלג גופו התחתון ונגרמו לו חבלות נוספות.

_______________________________

עו"ד אמיר אבו חאטם

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות