25 שנות מאסר לרוצח צעיר באזור הצפון

שופטי המחוזי גזרו את העונש על מג'ד נדאף שהודה והורשע ברצח מוחמד ותד, לפני כשנתיים וחצי. הנאשם ישלם פיצויים בגובה 200 אלף שקל למשפחת המנוח
רונן לוי |
אילוסטרציה envato

הרכב שופטי בית המשפט המחוזי בחיפה גזר 25 שנות מאסר על מג'ד נדאף לאחר שהודה והורשע ברצח מוחמד ותד, לפני כשנתיים וחצי. כמו כן פסק בית המשפט תשלום פיצויים בסך של 200 אלף שקלים למשפחת המנוח.

על פי כתב האישום המתוקן, הנאשם המרכזי בתיק, מתוך שלושה נאשמים, מג'ד נדאף התגורר בג'ת והכיר את המנוח. כשנה לפני הרצח התגלע סכסוך בין הנאשם ואחיו לבין המנוח, שבעקבות כך, ובשל חששו של המנוח שהנאשם ואחיו יפגעו בו, עבר המנוח להתגורר עם דודיו בבאקה אל גרביה. לאחר שהנאשמים הבחינו במנוח מחוץ לבית דודו לאחר חצות, הם רדפו אחריו, המנוח ניסה לברוח, אך הנאשם השיג אותו, המנוח נפל, הנאשם התיישב על גופו ודקר אותו כ 12 פעמים בסכין בפלג גופו העליון, אחד הנאשמים האחרים אף בעט במנוח באותו הזמן. המנוח מת מייד לאחר מכן.

ביהמ"ש: "לעמוד בפרץ ולהעניש בחומרה"

הפרקליטות ביקשה להשית על הנאשם מאסר עולם וזאת למרות שבמסגרת הסדר הטיעון הומרה עבירת הרצח בנסיבות מחמירות לעבירת רצח בכוונה וזאת מאחר שמדובר באירוע חמור שהביא לאובדן חיי אדם צעיר שכל עתידו היה לפניו. הפרקליטות התייחסה להתאכזרות למנוח שבאה לידי ביטוי במספר הדקירות ואופיין ונחישותו של הנאשם בביצוע המעשים.

הרכב השופטים, התייחס לכאב של נפגעי העבירה – הוריו ואחיו של המנוח, אשר מותו הטרגי והלא צפוי היווה מכה קשה למשפחה והוביל אותה לחוויה של התפרקות מערך החיים שממנה בני המשפחה אינם מצליחים להתאושש. המנוח היה הבן הבכור, היה בלימודים אקדמיים בתחום המשפט ובתקופה שלפני מותו למד לקראת מבחני הסיום של לימודיו. אשר לנאשם, שהודה ונטל אחריות מלאה, הוא ביטא בושה וחרטה על מעשיו.

"על בית המשפט לעמוד בפרץ ולהבהיר כי מי שגורם למות זולתו, מי שמאתר את איש ריבו ודוקר למוות, מי שמוצא לנכון לפתור סכסוכים אישיים בכוח הזרוע, ייענש בחומרה גם אם אינו מתכוון מלכתחילה לגרום למוות, וגם אם מצוקתו הקשה מנשוא הביאה אותו לידי המעשה הנקלה", כתבו השופטים בגזר הדין.

______________________________________

עו"ד חאלד סולחי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות