מסתמן: עבודות שירות למוטי בן-ארי בפרשת השימוש במידע פנים

כתב אישום הוגש נגד איש שוק ההון, המקורב לח"כ חיים כץ, המייחס לו עבירות של שימוש במידע פנים. במקביל, הוגש הסדר טיעון, במסגרתו ייקנס בן-ארי ב-200 אלף שקל
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגש כתב אישום נגד מרדכי (מוטי) בן-ארי בגין שתי עבירות של שימוש במידע פנים, במסגרת הסדר טיעון. על פי ההסדר בין הצדדים בן-ארי יודע ויורשע בשתי עבירות של שימוש במידע פנים, וייגזרו עליו שישה חודשי מאסר שניתן יהיה לרצותם בעבודות שירות, וקנס בסך 200 אלף שקלים.

על פי כתב האישום, בן-ארי שימש במועדים הרלוונטיים יועץ כלכלי של קבוצת אקויטל, שחברות נצבא ואיירפורט נמנו עמה. במסגרת תפקידו ניהל את כספי המזומנים ואת תיק ההשקעות של מספר חברות בקבוצה. עוד על פי כתב האישום, בימים 23 ו-24 ביוני 2015 ביצע בן-ארי שתי עסקאות רכישה של מניית נצבא בהיקף כולל של 520 אלף שקלים. ב-4 ביולי 2015, חתמו נצבא וחברת אירפורט על הסכם מיזוג ביניהן. דיווח מידי על המיזוג פורסם לציבור למחרת, והביא לעליה בשער המניה של נצבא. בימים שלאחר הדיווח מכר בן ארי את מלוא הכמות שרכש, וגרף רווח של 84 אלף שקלים.

בכתב האישום נאמר, כי אף שלציבור דווח על ניהול המשא ומתן למיזוג בין החברות בשלב מוקדם, ואף שבן-ארי לא נטל חלק בהליכי המשא ומתן עצמם, הרי שמכוח תפקידו ומעמדו נודע לו על התקדמות בו, והוא אף הונחה שלא לבצע עסקאות במניות של חברות הקבוצה עבור הקבוצה.

הקשר הפוליטי

כזכור, עניינו של בן-ארי היה שלוב בעניינו של ח"כ חיים כץ. בקביעת העונש המוסכם נשקלה, בין היתר, העובדה כי יוחסו לבן-ארי במסגרת הפרשה עבירות נוספות שהתיק בעניינן נסגר, וחלוף הזמן עקב כך.

בנובמבר אשתקד הוגש לבית המשפט השלום בראשון-לציון כתב אישום נגד כ"ץ, לאחר שזה הודיע ליושב ראש הכנסת וליושב ראש ועדת הכנסת שאין בכוונתו לבקש חסינות מפני העמדה לדין פלילי. כתב האישום, אשר הוגש במסגרת הסדר טיעון, ייחס לחבר הכנסת כ"ץ עבירה של קשירת קשר להשגת מטרה כשרה באמצעים פסולים. במסגרת ההסדר, כץ הודה והורשע ונידון לעונש של קנס כספי ומאסר על-תנאי.

על פי כתב האישום, ח"כ חיים כ"ץ, אשר עמד אותה עת בראש ועדת הרווחה של כנסת ישראל, זימן לוועדה את סוחר שוק ההון מרדכי (מוטי) בן-ארי כמומחה לשם קידום הצעת חוק בתחום פירעון אג"ח בחברות בקשיים, אך לא גילה לחברי הוועדה מידע אודות קשריו האישיים והכלכליים עם בן-ארי ואודות האינטרס הכלכלי של בן-ארי בקידום החוק.

________________________________

עו"ד אורי קינן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות