על רקע לאומני: בן 16 נאשם בדקירת צעיר יהודי בי-ם

הנער ביקש להוציא לפועל פיגוע לאחר מותו של המחבל עודי תמימי שרצח את החייל נועה לזר ז"ל ונורה למוות במהלך ניסיון פיגוע נוסף
אייל חן |
אילוסטרציה envato

לבית המשפט המחוזי לנוער הוגש כתב אישום נגד קטין, תושב ירושלים כבן 16, וזאת לאחר שדקר צעיר יהודי לפני כשבועיים בירושלים. כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של מעשה טרור של ניסיון רצח, החזקת סכין ואיומים. הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

על פי כתב האישום, לפני כשבועיים החליט הנאשם לבצע פיגוע דקירה בעקבות מותו של עודי תמימי אשר ביצע פיגוע בו נהרגה החיילת נועה לזר ז"ל ונורה למוות במהלך ניסיון פיגוע נוסף. לשם מימוש תכניתו לקח הנאשם סכין ממטבח ביתו, החביא במכנסיו, קרא פסוקים מתוך הקוראן ויצא לכיוון ירושלים. הנאשם הגיע לאזור רחוב ששת הימים בירושלים, המתין במקום עד אשר ראה צעיר בעל חזות יהודית, החל ללכת בעקבותיו ודקר אותו בגבו.

כתוצאה מהדקירה התמוטט הצעיר ונפל על המדרכה. הנאשם ברח מהמקום למגרש כדורגל שבאזור המטה הארצי של משטרת ישראל, שם הסתתר בעת שכוחות הביטחון החלו לסרוק את האזור בחיפושים אחריו. כעבור זמן מה זיהה אחד השוטרים את הנאשם, הורה לו לעצור ולשכב על הקרקע אך הנאשם לא נענה לקריאות השוטר, החל לברוח וביצע תנועות מאיימות, השוטר חש סכנה וירה בו. כתוצאה ממעשי הנאשם הצעיר משותק בפלג גופו התחתון ונגרמו לו חבלות נוספות.

הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

עוד בחדשות: תושבי מזרח י-ם הורשעו ביידוי אבנים ובפציעת תינוקת

בשבוע שעבר הרשיע בית המשפט המחוזי בירושלים את מחמד סביתאני ומחמד אבו אלהווא, תושבי ירושלים, בגין ביצוע מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה ועבירות נוספות, וזאת לאחר שיידו אבנים לעבר רכבם של בני משפחה בעלת חזות יהודית ופצעו את בתם התינוקת, סמוך להר הזיתים במהלך יום ירושלים בשנה שעברה. עמדתם של השניים, לפיה המעשים שביצעו אינם עונים להגדרה של "מעשה טרור", נדחו בביהמ"ש. "לא מצאתי לקבל את טענות הנאשמים ביחס להתקיימות העבירות המיוחסות להם בכתב האישום. שכן, כל יסודות העבירה, הן העובדתיים והם הנפשיים מתקיימים", נכתב בהכרעת הדין.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות פרקליטות מחוז ירושלים, לפני כשנה, ביום ירושלים, נסעו בני משפחה בעלי חזות יהודית בשכונת אטור שבירושלים מכיוון הר הזיתים לכיוון הר הצופים. אב המשפחה נהג ברכב, לצידו ישבה אשתו ובמושב האחורי מאחורי הנהג ישבה בכיסא בטיחות בתם התינוקת, שבמועד האירוע הייתה בת שבעה חודשים.

בשלב מסוים של הנסיעה, כך מפורט בכתב האישום, עקב עומס שהיה בכביש, נאלץ אב המשפחה להאט את מהירות הנסיעה. הנאשמים שנסעו בנתיב הנגדי לנתיב הנסיעה של המשפחה, הבחינו במשפחה, ירדו מרכבם והחלו ליידות אבנים לעברה. אחת האבנים פגעה בפניה של התינוקת ולאחר מכן נחתה על בטנה. כתוצאה ממעשיהם של הנאשמים נגרמה לתינוקת פציעה בראשה.

____________________________________

עו"ד ירון לונדון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות