האם חברות הביטוח מפלות לרעה אבות לתינוקות?

בבקשה לייצוגית שהוגשה לביהמ"ש המחוזי בת"א נטען כי חברות הביטוח מונעות מגברים להזמין בדיקות רפואיות לתינוקות בטענה כי רק אימהות זכאיות להחזרים על כך
דנה לווינסקי |
אבא תינוק אב הורה משפחה
אב ותינוק. צילום אילוסטרציה envato

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה בקשה לאישור תביעה ייצוגית שהוגשה נגד חמש חברות הביטוח הראל, מגדל, מנורה, איילון והפניקס, בה נטען כי חברות הביטוח מפלות לרעה אבות לתינוקות, בכך שהן מונעות מגברים להזמין בדיקות רפואיות לתינוקות שלהם כמו בדיקות גנטיות, שימור דם טבורי, בדיקה לגילוי תסמונת דאון ועוד, וזאת בטענה שרק אימהות זכאיות להחזרים עבור שירותים שהוזמנו לתינוק.

בבסיס התביעה, דורשים האבות שהגישו את הבקשה להורות לחברות הביטוח לשנות את המדיניות שלהן, ולאפשר גם להם, כאבות המשלמים עבור ביטוחי הבריאות הפרטיים, לקבל החזרים כספיים עבור בדיקות רפואיות שהזמינו לתינוקות שלהם.

במסגרת ביטוחי הבריאות הפרטיים שמשווקות חברות הביטוח הראל, מגדל, מנורה, איילון והפניקס, מבוטחים שמשלמים פרמיה נוספת זכאים לקבל החזרים של אלפי שקלים עבור שירותים ובדיקות רפואיות הקשורות לתינוק שלהם – כאשר כל מבוטח יכול לבחור עבור אילו שירותים לבקש את ההחזרים מתוך רשימת השירותים הרפואיים, ובהם בדיקות גנטיות לתכנון המשפחה, שימור דם טבורי, בדיקת דם לגילוי תסמונת דאון בעובר, בדיקת אקו לב ועוד.

למה רק לאמא מותר?

בבקשה שהוגשה בשם אבות לתינוקות, נטען כי האבות פנו לחברות הביטוח על מנת להזמין בדיקות רפואיות לתינוקות שלהם ולקבל עבורן החזרים מהביטוח הפרטי שעליו הם משלמים לחברות הביטוח מדי חודש. אולם, נציגי השירות של חברות הביטוח סירבו לבקשותיהם של האבות וטענו רק אימהות זכאיות להזמין דרך הביטוח הפרטי שירותים הקשורים לתינוק.

אחד האבות טען, כי כאשר ביקש החזר עבור בדיקות רפואיות שבוצעו לבנו התינוק, נציג השירות של חברת הביטוח מסר לו שהוא אינו זכאי להחזר משום שרק אימהות יכולות לבקש החזר עבור בדיקות רפואיות לתינוקות. גם כאשר האב הסביר לנציג השירות שהוא משלם להראל מדי חודש עבור ביטוח בריאות פרטי שכולל כיסוי גם לילדיו, הנציג סירב לאשר את ההחזר וטען שהאב אמנם משלם על הביטוח אבל אינו יכול להשתמש בו מאחר שהוא גבר, ולפי מדיניותה של הראל רק אימהות זכאיות לקבל החזרים לבדיקות רפואיות לתינוקות.

לשנות מדיניות

בבקשה מצוין, כי סירובן של חברות הביטוח לאפשר לאבות להזמין בדיקות רפואיות עבור ילדיהם יכול להיות בעייתי במיוחד במקרים שבהם רק לאבא יש ביטוח בריאות פרטי ולאמא רק ביטוח בסיסי של קופת החולים, ואז הזוג אינו יכול להזמין כלל בדיקות עבור התינוק שלהם למרות התשלום של האב לביטוח הפרטי. בבעיה דומה נתקלים גם זוגות פרודים שאינם מנהלים משק בית משותף, וכן זוגות גברים שכתוצאה ממדיניות חברות הביטוח אינם זכאים להחזרים כלל.

התובעים דורשים מבית המשפט שיורה לחברות הביטוח לשנות את המדיניות שלהן, ולאפשר גם לאבות, המשלמים עבור ביטוחי הבריאות הפרטיים, לקבל החזרים כספיים עבור בדיקות רפואיות שהזמינו לתינוקות שלהם.


עו"ד הילה אקרמן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות