לא מצחיק: תביעת לשון הרע נגד מני אסייג

עמותת הרוב החדש דורשת פיצוי של רבע מיליון שקל במסגרת תביעת לשון הרע בה היא טוענת כי התסריטאי ואיש הימין הפיץ נגדם בטוויטר מידע כוזב ומשפיל: "קמנו אל מתקפת שיסוי חסרת תקדים"
%d7%a8%d7%95%d7%a0%d7%9f-%d7%9c%d7%95%d7%99 |
טלפון נייד מכשיר רשת חברתית
אילוסטרציה envato

עמותת הרוב החדש וראשיה הגישה לבית המשפט תביעת לשון הרע בסך רבע מיליון שקלים נגד התסריטאי ואיש הימין מני אסייג, זאת לאחר שלטענתם כתב נגדם בטוויטר, בחודש אוגוסט האחרון חמישה ציוצים כוזבים ומשפילים. לא הוגש עדיין כתב הגנה. "קמנו אל תוך מתקפת שיסוי והסתה חסרת תקדים, שאך בנס הסתיימה ללא פגיעה פיזית אך עם מאות השמצות והודעות מבזות שהופצו ברחבי הרשת".

על פי התביעה, בבסיס הפרסומים הכוזבים עומדת תגרת רשת ילדותית בשפה נמוכה שניהל אסייג עם פלוני, לאחר שהוא נפגע עד מאוד מהעלבות שהטיח בו והחליט לפתוח נגדו במלחמת חורמה אך ככל הנראה לא הצליח לאתר את זהותו.

לטענת התובעים, אסייג בתסכולו החליט הנתבע לירות באפילה ולפגוע בכל מי שנקרה בדרכו ונדמה לו כקשור לאותו פלוני והחליט לייחס את מעשיו המכוערים לתובעים, על לא עוול בכפם, ללא בדיקה מינימלית, ללא אסמכתא סבירה ומבלי שטרח לבקש את תגובתם.

"שימוש בשפת ביבים"

בציוצים טען אסייג שוב ושוב, כי התובעים עומדים מאחורי "מפעל של רעל, ארס, שטנה, רוע צרוף ושנאה תהומית" כלשונו, וקבע כי התובעים הם שולחיו או מפעיליו של משתמש טוויטר ידוע לשימצה הפועל תחת השם 'קומי ישראל' ("פלוני"), המפרסם בקביעות ׳ציוצים׳ בוטים בשפה בריונית ואלימה. ואם לצטט את הנתבע, הרי שהתובעים מפעילים את "היוזר הכי בוטה, גס, ארסי, רעיל, מופרע ופוגעני".

הנתבע קבע עוד בפרסומים, כי התובעים הם "אנשים לא ישרים שסוחטים מיליונים מכספי משלם המיסים", האשים אותם ב׳׳שחיתות וחתרנות" וייחס להם התנהגות מרושעת, אלימות מילולית ושימוש בשפת ביבים.

לטענת התובעים הם נהנו עד אז ממוניטין ללא רבב, שנבנה בעמל רב על פני שנים רבות של עבודה מסורה ומאומצת לטובת הציבור. בבוקר הפרסום הראשון שהפיץ בגנותם אסייג הם "קמו אל תוך מתקפת שיסוי והסתה חסרת תקדים, שאך בנס הסתיימה ללא פגיעה פיזית אך עם מאות השמצות והודעות מבזות שהופצו ברחבי הרשת". מעבר לכך, כך נטען, גם הוגשה נגדם תביעת לשון הרע בה נטען כי העמותה אחראית לפרסום שעשה עליו אותו פלוני.


עו"ד נועם לאור

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות