האם ראש עיריית אילת ידע על השחיתות באגף הספורט?

בביהמ"ש מנהל ראש אגף הספורט של עיריית אילת לשעבר, יעקב מלכה, המיוצג ע"י עו"ד בועז קניג, את קרב חייו לאחר שהואשם בשוחד. האם עדות יצחק הלוי תסייע לו?
מעיין לביא |
ח"כ מאיר יצחק הלוי. צילום: פלאש 90

ח"כ מאיר יצחק הלוי, שעד לפני מספר שנים כיהן כראש עיריית אילת, העיד בפרשת השוחד באגף הספורט בעירייה, במסגרתו עומד לדין ראש האגף, יעקב מלכה, המיוצג על ידי עו"ד בועז קניג. בעדותו טען יצחק הלוי כי ער למתרחש וכי אף מסר עדות פתוחה בלהב 433 בעניין עוד בשנת 2020. "אני בכל מסגרת אני לא נמצא בפרטים, אלא אם זה נושא שאני רוצה לקחת אותו באופן אישי ולטפל בו. אבל אני לא נמצא שם", העיד חבר הכנסת, אף שהודה כי קיבל במספר מקרים כרטיסי חינם לו ולמקורביו למשחקי כדורסל של הפועל אילת.

פרשת השחיתות בעיר הדרומית נחשפה לפני כשנתיים. החשד שעלה בלהב 433 היה לביצוע עבירות של קבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים וכן עבירה לפי פקודת מס הכנסה. על פי כתב האישום שהוגש נגד מלכה, בין השנים 2013-2020, הוא קיבל בעשרות הזדמנויות שונות שוחד במאות אלפי שקלים מאבי מסס, בעל חברת האבטחה פלמ"ח. עוד נטען, כי הוא ביצע מעשי מרמה והפרת אמונים שפגעו בציבור בכך שפעל במרמה בניגוד עניינים חריף, הכל למען הפקת רווח כלכלי אישי.

רשימת עורכי דין בישראל
עורך הדין בועז קניג

מחומר הראיות עלה, כי בעת שמלכה כיהן בתפקיד מנהל אגף הספורט בעיריית אילת, הוא שימש במקביל מנהל אירועים במשחקי הכדורסל מטעם אותה חברה, אשר קיבלה מימון מעיריית אילת עבור אבטחת המשחקים של קבוצת הפועל אילת.

כספי השוחד ניתנו, על פי האישום, למלכה, הן בגין ניהול אירועי אבטחה שמהווים פעולה הקשורה במילוי תפקידו של מלכה בעירייה, והן על מנת שמלכה יפעל להיטיב עם חברת האבטחה והעומד בראשה. גם לאחר שחברה אחרת זכתה במכרז עיריית אילת לאבטחת אירועים, המשיך מלכה על פי החשד להעסיק את החברה.

"כפיות טובה"

לאחרונה העיד בביהמ"ש המחוזי בבאר שבע, במסגרת ההליך הפלילי בפרשה, סגן שר החינוך, ח"כ מאיר יצחק הלוי. יצחק הלוי טען בביהמ"ש כעי לא היה כלל מודע לעובדה שמלכה שימש כמנהל משחקי קבוצת הפועל אילת בכדורסל לאורך השנים בהן שימש במקביל גם כראש אגף ספורט. סנגורו של מלכה, עוד בועז קניג, טען מנגד, כי כולם, לרבות מנכ"ל העירייה וראש העירייה, ידעו כי מלכה משמש בתפקיד מנהל המשחק בשכר מקבוצת פלמ"ח וכי היה לו אישור בעל פה לפעול כאמור. כהוכחה לדבריו, הציג עו"ד קניג מייל ששלח מאיר הלוי, בתפקידו כראש העיר בשנת 2014. המייל כולל בקשה לאישור עבודה עבור קבוצת הכדורסל ואף מזכיר שיחה קודמת בין הצדדים בנושא זה.

לדברי יצחק הלוי, טענותיו של מלכה לפיהן הנהלת העירייה והעומד בראשה ידעו על עבודתו בקבוצת הכדורסל הן שקר.
"הוא (מלכה) שיקר בזה שהוא אמר שאני נתתי אישור לעבודה בתפקיד הזה", העיד יצחק הלוי. "הוא שיקר בזה שאמר שידעתי… דרך אגב, חשוב לי להגיד, שאני מהמובילים, אדוני, כבוד השופט, בהתנגדות לעבודה שנייה ברשות המקומית בעיריית אילת. יש הרי ועדה שדנה בדברים האלו. ואני הייתי בעמדה מאוד נוקשה. כתפיסת עולם שלי. אני חושב שעובד צריך לעבוד בפול טיים ג'וב ברשות. וזה היה מלחמות. גם מלחמות שהיו קשות, לא קלות פוליטית. עכשיו, להגיד שאני נתתי אישור, ידעתי ושאר מיני דברים – היה ניסיון אמיתי לעזור לו. לזה אני קורא כפיות טובה. אבל, אבל זה כבר סיפור אחר. וחבל לי שכך הם פני הדברים". בהמשך אמר: "יש מי שבא לברך ויצא בסוף נזוף".

בהמשך הוסיף יצחק הלוי: "לא רק לגבי כדורסל או דברים אחרים. אני בכל מסגרת אני לא נמצא בפרטים, אלא אם זה נושא שאני רוצה לקחת אותו באופן אישי ולטפל בו. אבל אני לא נמצא שם".

__________________________________________

עו"ד פלילי בועז קניג

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות