בזכות תושייתו של אזרח: נעצרו שניים החשודים בירי

2 תושבי השרון נאשמים כי ירו אל עבר יושבי רכב במרכז העיר הרצליה ופצעו אותם. הם נתפסו לאחר שאזרח שהבחין בהם עקב אחריהם והזעיק את כוחות המשטרה
דניאל בן חמו |
אני אמשיך לצעוק שקט. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגש כתב אישום בגין ניסיון רצח נגד ויקטור ברמלי, 50, מאור עקיבא ואברהם יצחק, 29, מחדרה, זאת לאחר שירו לעבר יושבי רכב במרכז העיר הרצליה. השניים נעצרו בזכות תושייתו של אזרח, עובר אורח, שהבחין במעשיהם, עקב אחריהם והזעיק את כוחות המשטרה. במקביל להגשת כתב האישום, מבקשת הפרקליטות להאריך את מעצרם של הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם, בשל מסוכנותם. "נכונותם לבצע ירי שכזה, בטבורה של עיר, ברחוב המאכלס בתי מגורים, תוך התעלמות מוחלטת מהסיכון שהינו כמעט וודאי כי עוברי אורח תמימים עלולים להיפגע, כל אלו מלמדים בדבר מסוכנותם הגבוהה של המשיבים".

על פי כתב האישום הנאשמים ביקשו להביא למותו של תושב הרצליה. במטרה להוציא לפועל את תוכניתם, לפני כשלושה שבועות הגיעו הנאשמים להרצליה והחנו את רכבם בסמוך לרכבו של ר.ח. בשעות הצהריים נכנסו לרכבו של ר.ח שלושת המתלוננים, שהינם ממכריו. אז הגיע ברמלי, ברכב הנהוג על ידי יצחק, סמוך לרכב בו ישבו המתלוננים ומטווח קצר מאוד ירה ביושבי הרכב תוך שהוא פוגע בשני המתלוננים שישבו במושב הקדמי. שני המתלוננים שנפגעו יצאו מהרכב בבהלה והתמוטטו בסמוך למקום. לשניים הוזעקה עזרה רפואית והם נדרשו לטיפול.

"מסוכנות גבוהה"

בזמן הירי, שהה בסמוך לאירוע א.א כשהוא ישוב ברכבו. א.א אשר הבחין בירי, וכן במנוסת רכבם של הנאשמים מהמקום, הזעיק את כוחות המשטרה, והחל במרדף אחר הרכב לאורך מספר רחובות עד לתפיסתם על ידי המשטרה.

במקביל לכתב האישום הגישה הפרקליטות בקשה למעצרם של השניים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם בשל מסוכנותם. בבקשת המעצר ציינו נציגי הפרקליטות כי "זמינותם של המשיבים לכלי נשק, ונכונותם לבצע ירי שכזה, בטבורה של עיר, ברחוב המאכלס בתי מגורים, תוך התעלמות מוחלטת מהסיכון שהינו כמעט וודאי כי עוברי אורח תמימים עלולים להיפגע, כל אלו מלמדים בדבר מסוכנותם הגבוהה של המשיבים".

______________________________________________

עו"ד חיים אומסי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות