בן 15 נאשם: סחט תמונות עירום מנערות

כתב האישום שהוגש נגד הנער מייחס לו עבירות סחיטה ולפיו הוא התכתב עם נערות דרך האינסטגרם, דרש תמונות מיניות ואיים: "עשיתי עליך פוטושופ של עירום"
אייל חן |
אילוסטרציה envato

לבית המשפט השלום לנוער בתל אביב הוגש כתב אישום כנגד נער כבן 15 ממרכז הארץ, זאת לאחר שבאמצעות חשבונות אינסטגרם פיקטיביים, התכתב עם קטינות, וסחט אותן במטרה שישלחו לו תמונות וסרטונים בעלי אופי מיני ואף שלח להן סרטונים של עצמו.

מכתב האישום עלה כי בתקופה הרלוונטית לכתב האישום, הנאשם פתח מספר חשבונות פיקטיביים בישומון אינסטגרם, באמצעותם פנה אל שש קטינות, שעם חלקן הייתה לו היכרות מוקדמת, ודרש מהן לשלוח לו תמונות וסרטונים בעלי אופי מיני, תוך שהוא סוחט אותן באיומים. כך לדוגמה טען בפני אחת הנערות בת 14 כי: "עשיתי עלייך פוטושופ של עירום… אני מעלה את זה לסטורי שלי ומתייג אותך ושולח לקרובים שלך או שאפשר אחרת תבחרי ♥ עם זה יעבור למישהו זה יגמר לא טוב שישמר בנינו עם תעשי מה שאני מבקש ממך כמו שצריך מילה במילה בלי שטויות אני אמחק את זה ותזהרי לחסום אותי יש לי עוד חשבונות" (השגיאות במקור).

צילום מסך: מתוך התכתבות הנער עם הקטינות

משלא הגיבה להודעתו, המשיך לסחוט ולאיים עליה ואף התקשר אליה. בשל חששה התלוננה הקטינה אודות ההודעה המאיימת שקיבלה. במקרה אחר פנה לנערה נוספת בת 15, טען בפניה כי יש ברשותו תמונה אינטימית שלה ודרש שתקיים עמו שיחת וידיאו בה תצלם אזורים מגופה. משלא נענתה לדרישתו, דרש ממנה לשלוח לו תמונות אינטימיות של גופה וסרטונים בהם היא נדרשת לבצע אקטים בעלי אופי מיני, ואיים עליה שאם לא תעשה כן, יפרסם את התמונה.

במהלך ההתכתבות ציין הנאשם כי: "בשיחת וידיאו את לא חייבת להראות פנים אל תדאגי לגבי זה.. רק את הכ* והציצי..", בשל חששה ממנו, שלחה לו הקטינה מספר תמונות וסרטונים בעלי אופי מיני. לאורך כל ההתכתבות הנאשם המשיך לאיים עליה שיפרסם את תמונותיה האינטימיות ואף שיאנוס אותה: "את יודעת שאני יכול לבוא עד אלייך.. נכון יז?.. אני לא צוחק אנחנו פשוט נאנוס אותך..". בנוסף, שלח לה סרטון בו הוא מגיע לפורקן מיני.

"עשיתי עליך פוטושופ"

במקרה נוסף, פנה הנאשם לילדה בת 12 וכתב לה: "אני ישלח את זה גם לחבר שלך את התמונה שעשיתי עלייך הוא ייפרד ממך תקראי מה שאני הולך לשלוח לך עכשיו עד הסוף. עשיתי עלייך פוטושופ של עירום… אני מעלה את זה לסטורי שלי ומתייג אותך ושולח לקרובים שלך או שאפשר אחרת תבחרי ♥ עם זה יעבור למישהו זה יגמר לא טוב שישמר בינינו. עם תעשי מה שאני מבקש ממך כמו שצריך מילה במילה בלי שטויות אני אמחק את זה ותיזהרי לחסום יש לי עוד חשבונות". מיד לאחר מכן הוסיף לאיים עליה וכתב בין היתר כך: "אני יכול להרוס לך את החיים עם התמונה הזאת, איפה את עכשיו? אני רוצה משהו אחד ממך.. ואני משחרר לגמרי…" (השגיאות במקור).

למחרת, כך לפי כתב האישום, משלא נענתה לדרישותיו, שלח לה תמונה בה נראית בחורה עירומה מבצעת אקט מיני וציין בפניה כי יפיץ אותה למכריה ויטען בפניהם כי זאת היא בתמונה. בהמשך, לאחר שכתבה לו שהיא לא מבינה מה הוא רוצה ממנה, ניסה לגרום לה לשלוח לו סרטון שהיא נוגעת בגופה, תוך שהוא מאיים עליה. משלא נענתה לדרישותיו ואף ציינה בפניו שהיא קטינה, שלח לה תמונה של איבר מין זכרי.

במקביל הגישה הפרקליטות בקשה להארכת תנאים מגבילים, וטענה כך: "המעשים המתוארים בכתב האישום, מספרם, תכיפותם ומשכם, מציירים תמונה מדאיגה של משיב נטול כל רסן מיני, אשר תר אחרי קטינות לצורך סיפוק יצריו המיניים". כתב האישום ייחס לנאשם עבירות של סחיטה באיומים, גרם מעשה מגונה, ניסיון לגרם מעשה מגונה בקטינה מתחת לגיל 16, מעשה מגונה, הטרדה מינית, ניסיון לגרם מעשה מגונה ושיבוש הליכי משפט.

____________________________________________

עו"ד אורי קינן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות