עונש מאסר בפועל לרב שפרץ למצלמות אבטחה

הרב ארנן מייסלס, מההתנחלות עלי, הורשע בפריצה למחשבים וצפייה בסרטוני עירום, בין השאר של עדן בן זקן ונטע אלחמיסטר. הוא יפצה ב-55 אלף שקל את המתלוננים
נעמה כהן |
אילוסטרציה Envato

שופט בית משפט השלום בתל אביב, איתן קורנהאוזר, גזר 15 חודשי מאסר על הרב ארנן מייסלס מההתנחלות עלי, על פריצה למחשבים וצפייה בסרטוני העירום בין השאר של עדן בן זקן ונטע אלחמיסטר. כמו כן מייסלס יפצה ב-55 אלף שקלים את כלל המתלוננים.

מייסלס הורשע, על יסוד הודאתו בכתב אישום מתוקן האוחז עשרה אישומים, בעבירות של חדירה למחשב כדי לעבור עבירה אחרת, פגיעה בפרטיות, וכן מעשה מגונה. בהתאם לעובדות כתב האישום המתוקן, נהג הנאשם לתור באמצעות אתרים שהגישה אליהם במרשתת חופשית, אחר מכשירי DVR המקליטים צילומי מצלמות אבטחה המחוברות אליהם.

באופן זה, כך לפי האישום, חדר הנאשם למכשירים אלה מרחוק, צפה בתכני המצלמות ואף שמר חלק מהתיעוד המצולם ממצלמות המותקנות בבתים פרטיים ובבתי עסק שונים, בהם חנות בגדי ים ומכון להסרת שיער. בנוסף, הנאשם התקין מצלמה נסתרת באחד מחדרי החברה למטרת בילוש והתחקות אחר מתלוננת כשהיא במצב אינטימי. הנאשם ביצע פעולות אלה ללא הסכמת בעלי מכשירי ה-DVR וללא ידיעת המצולמים, והכל במטרה לאתר תכנים אינטימיים בעלי אופי מיני, לצפות בהם, לתעדם ולעורכם.

צפה בנשים מודדות בגדי ים

כתב האישום פרט עשרה אישומים ביחס לזירות התרחשות שונות, במהלכם חדר הנאשם למכשירי DVR השולטים על מצלמות אבטחה באופן המצטבר לכלל מאות הזדמנויות במהלך שנת 2017 ועד לחודש מרץ 2018, צפה בתכנים אינטימיים, תיעד ושמר תכנים במחשבו האישי או על גבי הֶחסן נייד.

באחד המקרים המדוברים בשנת 2017 במשך כחודשיים בעשרות הזדמנויות שונות, חדר הנאשם לחומרי מחשב שנמצאו במכשיר DVR של בית עסק למכירת בגדי ים, השולט על מספר מצלמות אבטחה אשר אחת מהן ממוקמת בחדר התופרות המשמש גם לצורך מדידת בגדי ים. הנאשם עשה זאת לשם איתור תכנים אינטימיים בהם נצפו נשים שונות עירומות בעת מדידת בגדי ים או החלפת בגדים. אישום זה מפרט שלושה מקרים בהם צפה הנאשם בדרך זו בשלוש נשים כשהן עירומות לשם מדידת בגדי ים, כאשר באחד המקרים תיעד חלקים מהנצפה במצלמת האבטחה ושמר זאת במחשבו הפרטי. זהותן של הנשים הנוספות, בהן צפה הנאשם בדרך זו, אינה ידועה למאשימה.

הצורך בהרתעה

השופט קורנהאוזר ציין בגזר הדין כי המקרה הנדון מאפיין תופעה נרחבת המתפשטת עם התקדמות הטכנולוגיה, של שימוש עברייני במרשתת באופן הפוגע קשות בערכי יסוד של הגנת הפרטיות וצנעת הפרט. מידת היצירתיות והתעוזה של "עברייני מחשב" עולה ומתגברת, כפי שניתן ללמוד מייחודיות מקרה זה וממגוון העבירות המבוצעות באמצעות המרשתת.

"ערכי יסוד של כבוד האדם, פרטיותו, זכותו לצנעת חייו, נרמסים ביתר קלות בסיוע האנונימיות שמאפשר השימוש במרשתת. הרתעת עבריינים פוטנציאליים מסוג זה מפני מימוש מזימותיהם, מצטרפת לצורך בהלימת סוג העונש ומידתו למעשיו העברייניים של הנאשם. כל אלה מחייבים קביעה חדה, ברורה ונוקבת, בדמות הטלת מאסר בפועל", כתב השופט בגזר הדין והוסיף: "שיקולי הגמול מחייבים אף פיצוי לנפגעי העבירות, בשים לב לכך שאין בפסיקת הפיצויים במסגרת ההליך הפלילי משום מיצוי זכויותיהם ואין בפיצוי כדי לתת ביטוי למלוא הנזק שנגרם להם".

_____________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט איתן קורנהאוזר

_____________________________________________

עו"ד ג'קי סגרון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות