איך ריב על ויברטור הוביל לכתב אישום?

בתלונה שהגישה האישה למשטרה היא טענה כי בן זוגה היכה אותה לאחר שגילה כי היא משתמשת בצעצועי מין. לאחר שהועמד לדין קבע ביהמ"ש את זיכויו מחמת הספק
רונן לוי |
אילוסטרציה envato

סכסוך בין בני זוג על "צעצוע מין" הוביל להגשת תלונה ע"י האישה שטענה כי היכה אותה. המשטרה הגישה נגדו כתב אישום, אולם לאחרונה הסתיים בזיכויו מחמת הספק, לאחר שבית המשפט קבע כי "עולות תמיהות ותהיות מגרסת המתלוננת".

תחילתה של הפרשה בשנת 2020, כאשר תושבת מרכז הארץ בשנות השלושים לחייה הגישה למשטרה תלונה לפיה מי שהיה בן זוגה במשך שלושה חודשים שלטענתה היכה אותה לאחר שגילה שהיא משתמשת בצעצוע מין.

על פי כתב האישום שהוגש השניים בבית, ונתגלע ביניהם ויכוח, במסגרתו נטל הנאשם צעצוע מין השייך למתלוננת, ויצא מחדר השינה. המתלוננת רצה אחריו כדי לקחת אותו חזרה ומשהגיע הנאשם בסמוך לדלת הכניסה לבית, תפסה בחולצתו ומשכה בה. הנאשם דרש ממנה לשחרר אחיזתה בחולצתו, ומשלא עשתה כן הסתובב לעברה והכה בה באמצעות אגרופו בחלקו האחורי של ראשה.

שלף את נשקו ואיים

אז, כך לפי האישום, שחררה המתלוננת את אחיזתה בחולצתו של הנאשם, והוא נטל לידיו תיק שהיה תלוי על מתלה בכניסה לבית והכה את המתלוננת באמצעות התיק. בהמשך השליך את התיק ונטל לידיו תיק אחר והכה את המתלוננת באמצעותו, וכן הפיל את המתלוננת לרצפה והמשיך להכותה בכל חלקי גופה ואף שלף את נשקו ואיים עליה ומשהבחינה בכך המתלוננת, נמלטה לקומה השנייה בבית והנאשם עזב את המקום.

הגבר, אישר אומנם שהם אכן התווכחו על צעצוע המין של האשה, אולם ויכוח זה היה חודש לפני כן. עוד נטען כי בליל האירוע התנהל בין השנים ויכוח בנושא אחר שבסופו הודיע לה שהוא מסיים את הקשר הזוגי ביניהם ואינו מתכוון לשוב. הגבר העיד שלאחר שהודיע זאת לאשה – הוא אסף את חפציו וניגש לדלת הכניסה בקומה הראשונה בבית האשה. הגבר סיפר שהאשה, שלא השלימה עם החלטתו, רדפה אחריו והחליקה במדרגות על גבה וכך נגרמו לה החבלות שהציגה לבית המשפט.

גרסה מעוררת תמיהה

במהלך דיוני ההוכחות נטען כי יש לזכות את הנאשם מאחר שהנאשם ביקש מחוקריו, מייד כשנעצר, שהמשטרה תתפוס את הסרט של האירוע מהמצלמה בבית האשה ומאחר והשוטרים לא תפסו את המצלמה, בכך שללו מבית המשפט את הראיה הטובה ביותר שיכלה להביא לזיכויו. עוד נטען כי האישה תקפה גם את בן זוגה הקודם וכי גם נגדו העלתה טענות זהות לאלה שהעלתה כלפי הנאשם. לבית המשפט, הובא לעדות פרופסור יהודה היס, מנהל המכון לרפואה משפטית לשעבר. היס העיד בבית המשפט ששלוש החבלות שנמצאו בחלק האחורי של גוף האשה תומכות בגרסת הנאשם שהאישה נפגעה כתוצאה מהחלקה במדרגות ושוללות את טענתה שהוכתה בכל חלקי גופה בחפצים קשים, במשך דקות ארוכות.

השופטת אליאנא דניאלי, שופטת בית משפט השלום בפתח תקוה, קבעה כי גרסת האשה "מעוררת תמיהה" וכי העובדות שעלו במשפט אינן מתיישבות עם גרסתה. עוד קבעה השופטת דניאלי, כי אי תפיסת המצלמות פועלת לטובת הנאשם ועדותו של פרופ' היס מחזקת את טענת הנאשם כי האשה נפגעה מנפילה במדרגות והנאשם לא תקף אותה. לאור זאת, קיבלה השופטת את טענות הסנגור וזיכתה את הנאשם מכל העבירות שיוחסו לו בכתב האישום.

______________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת אליאנא דניאלי

_______________________________________________

עו"ד חיים אומסי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות