שמואל טומשין יחזיר 900 אלף שקלים על אי סדרים ברשת התיכונים

דוח ביקורת עומק, מטעם רשות התאגידים, העלה ליקויים חמורים בהתנהלות רשת התיכונים והעלה חשש כי ניתנו תשלומים שלא כדין לשניים שכיהנו בעבר כדירקטורים
אייל חן |
שמואל טומשין, בעל רשת התיכונים, הצהרונים והקייטנות הנושאת את שמו

שמואל טומשין, נשיא ויזם החברה לתועלת הציבור של רשת תיכוני טומשין בע"מ ורעייתו יחזירו לקופתה של החברה 900 אלף שקלים, זאת לאחר שעלה חשש לחלוקת רווחים אסורה לנשיא החל"צ ורעייתו באמצעות חברות שבבעלותם. עוד נקבע כי הוא לא יכהן בעתיד בתפקיד כלשהו בחל"צ ואף לא יקבל ממנה שכר.

בדוח ביקורת עומק, מטעם יחידת רשם העמותות והחל"צ ברשות התאגידים, עלו ליקויים חמורים בהתנהלותה של רשת תיכוני טומשין בע"מ (חל"צ), אשר מפעילה רשת של תיכונים וצהרונים.

נוכח חומרת הליקויים, נקבע, כי רשת תיכוני טומשין מתנהלת בניגוד לחוק החברות ולהנחיות רשם העמותות, ובכלל זה קיים חשש לחלוקת רווחים אסורה לנשיא ויזם החל"צ ורעייתו באמצעות חברות שבבעלותם ותשלומים שלא כדין לחברה בבעלות שני דירקטורים לשעבר בחל"צ. זאת מבלי שהוכח, כי נתקבלה תמורה כלשהי תמורת הכספים שניתנו, וכן מתן הטבה אסורה ובניגוד לדין לחברת האם של החל"צ, שנשיא ויזם החל"צ ורעייתו הינם מבעלי מניותיה.

עוד נקבע בדו"ח כי תינתן לחל"צ האפשרות לתקן ליקויים, תוך ביצוע מעקב על ידי רואה חשבון מטעם רשמת ההקדשות. זאת, בין היתר, נוכח התחייבות החל"צ, כי חברה שנשיא ויזם החל"צ ורעייתו הינם מבעלי מניותיה, תשלם לחל"צ סך של כ 900 אלף שקלים, וכי החל"צ תפסיק כל התקשרות עם חברות בבעלות או בשליטת הנשיא והיזם וכי הנ"ל לא יכהן בעתיד בתפקיד כלשהו בחל"צ ואף לא יקבל ממנה שכר.

עוד בחדשות: הוחמר עונשו של ראש עיריית כפר סבא לשעבר

הרכב שופטי בית המשפט העליון, בראשות השופט נעם סולברג, החמיר את העונשים שהוטלו על ראש עיריית כפר סבא לשעבר יהודה בן חמו, שהורשע בעבירות שחיתות ציבורית. בית המשפט האריך בחצי שנה את תקופת המאסר שנגזרה עליו והגדיל ב-100 אלף שקלים את סכום הקנס שהושת עליו. בסה"כ נגזרו על בן חמו 30 חודשי מאסר בפועל ותשלום קנס בסך 300 אלף שקלים.

כזכור, בחודש יוני האחרון המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה ערערה לבית המשפט העליון על קולת העונש שגזר על בן חמו בית המשפט המחוזי מרכז-לוד, לאחר שהורשע בכך שבמסגרת שתי פרשיות שחיתות שלטונית ביצע עבירות של גניבה בידי עובד ציבור, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ומרמה והפרת אמונים, הוטל עליו עונש של 24 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי וקנס בסך של 200 אלף שקלים.

__________________________________

עו"ד מנחם מושקוביץ

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות