הוחמר עונשו של ראש עיריית כפר סבא לשעבר

שופטי העליון הגדילו את הקנס והאריכו בחצי שנה את מאסרו של יהודה בן חמו , שהורשע כי קיבל במרמה תווי קנייה בהיקף של מאות אלפי שקלים וחילק אותם למקורביו
רונן לוי |
ראש עיריית כפ"ס לשעבר, יהודה בן חמו בעת מעצרו בפברואר 2017. צילום: פלאש 90

הרכב שופטי בית המשפט העליון, בראשות השופט נעם סולברג, החמיר את העונשים שהוטלו על ראש עיריית כפר סבא לשעבר יהודה בן חמו, שהורשע בעבירות שחיתות ציבורית. בית המשפט האריך בחצי שנה את תקופת המאסר שנגזרה עליו והגדיל ב-100 אלף שקלים את סכום הקנס שהושת עליו. בסה"כ נגזרו על בן חמו 30 חודשי מאסר בפועל ותשלום קנס בסך 300 אלף שקלים.

כזכור, בחודש יוני האחרון המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה ערערה לבית המשפט העליון על קולת העונש שגזר על בן חמו בית המשפט המחוזי מרכז-לוד, לאחר שהורשע בכך שבמסגרת שתי פרשיות שחיתות שלטונית ביצע עבירות של גניבה בידי עובד ציבור, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ומרמה והפרת אמונים, הוטל עליו עונש של 24 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי וקנס בסך של 200 אלף שקלים.

"ניצול ציני"

מכתב האישום עלה כי במשך שמונה שנים "ניצל בן חמו באופן ציני את אמון הציבורי הנרחב לו זכה במסגרת תפקידו כראש עיר", ובזכות כך קיבל במרמה של 250 אלף שקלים וגנב 190 אלף שקלים נוספים. בן חמו הפעיל מתוך לשכתו מנגנון איסוף תרומות בתווי קניה בהיקף של מאות אלפי שקלים, תוך הצגת מצג שווא לפיו התרומה נעשית בעבור נזקקים תושבי העיר. בפועל, חלק ניכר מן התווים שנתרמו חולקו למקורביו של בן חמו ולאנשי לשכתו, וחלקם אף נוצלו לשימושו האישי.

במסגרת הערעור שהוגש נטען כי מדובר בתיק שחיתות שלטונית חמור במיוחד, וכי מתחם הענישה שנקבע ע"י בית המשפט לא משקף זאת ולא מהווה הרתעה משמעותית. ביחס לגובה הקנס שהושת על הנאשם, טענה הפרקליטות כי הוא נמוך אפילו מסכום הכספים שקיבל במרמה. במסגרת הדיון בערעור ובהמלצת בית המשפט הוסכם על החמרה בעונשו של בן חמו. לאור האמור, הוחמר עונשו ל 30 חודשי מאסר בפועל וקנס בגובה 300 אלף שקלים.

____________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט נעם סולברג

_____________________________________

עו"ד אורי קינן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות