צפו בתיעוד: המשטרה מנסה להשליט סדר בכפר ג'דיידה מכר

על רקע סכסוך בין 2 משפחות בכפר נרצח בשבוע שעבר תושב המקום ובעקבות זאת החלו אירועים של קטטות והצתות. במשטרה מגבירים אכיפה בניסיון להרגיע את הרוחות
נעמה כהן |
פעילות המשטרה בכפר ג'דיידה מכר. צילום: דוברות המשטרה

המשטרה מנסה להרגיע את הרוחות בכפר ג'דיידה מכר, בעקבות סכסוך קשה בין שתי משפחות במקום. בשבוע שעבר נרצח תושב הכפר, בשל אותו סכסוך, ומאז התלקחו במקום קטטות, שכללו יידוי אבנים, והצתות בתים וכלי רכב. על רקע האירועים הללו הקימה המשטרה מפקדה משימתית במקום שתפקידה לבצע פעילות אופרטיבית נגד מחוללי פשיעה. במשטרה מדגישים כי ימשיכו "לפעול בנחישות ובמקצועיות, תוך שימוש בכלל האמצעים העומדים לרשותה למיגור האלימות ותופעות פסולות וזאת במטרה לשמור על שלום וביטחון תושבי המקום ולהביא את החשודים לדין".

בשבוע שעבר, ב-7 באוקטובר, סמוך לשעה 17:00, התקבל במוקד המשטרה דיווח אודות אירוע ירי לעבר אדם בכפר ג'דיידה מכר עת ישב בחצר ביתו כאשר מותו נקבע במרכז הרפואי לגליל בנהריה זמן קצר לאחר מכן.

רכוש שנתפס בכפר ג'דיידה מכר. צילום: דוברות המשטרה

כאמור, בעקבות הרצח, ומקרה רצח קודם שארע מס ימים קודם לכן בעיר נהריה, שהתרחשו, ככל הנראה, על רקע יריבות בין 2 משפחות המתגוררות בכפר, התפתחה בכפר קטטה שכללה השלכת אבנים, ניסיונות והצתת בית וכלי רכב. אירועים אלו ללא נפגעים.

כוחות משטרה רבים הוזעקו למקום ובהם שוטרים, לוחמי יס"מ ולוחמי מג"ב בפיקודו של מפקד מרחב אשר, תת ניצב שאול צמח, ופעלו להשלטת הסדר תוך שימוש באמצעים לפיזור ההמון.

פעילות אופרטיבית

מפקד מחוז חוף, ניצב יורם סופר ומפקד מרחב אשר, תת ניצב שאול צמח, קיימו הערכת מצב מיוחדת בסמוך לארוע בהשתתפות סגל הפיקוד הבכיר של המחוז, במסגרתה הוטלה חקירת הארוע על היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז חוף. מפקד המחוז הורה על תגבור כוחות במסגרת מפקדה משימתית שתפעל בכפר, לרבות לוחמי יס"מ ומג"ב על מנת לשמור על הסדר ולמנוע המשך אירועי אלימות זאת לצד מאמץ מודיעיני ופעילות יזומה והתקפית, המשלבת יכולות שונות של המשטרה, לרבות ביצוע מעצרים.

בהמשך לכך, עם הקמת המפקדה משימתית במקום, בוצעה בימים האחרונים, פעילות אופרטיבית נגד מחוללי פשיעה בכפר. במהלך החיפושים שנערכו בבתי חשודים, השוטרים תפסו כמויות גדולות של חומרים החשודים כסמים מסוכנים מסוגים שונים וביניהם קריסטל, קוקאין ואחרים.

כמו כן, בפעילות מבצעית נוספת, איתרו ותפסו השוטרים במהלך חיפוש בתוך בית בכפר נשק מסוג M-16 ומחסנית תואמת.

בנוסף, פירקו השוטרים מצלמות פיראטיות רבות אשר הותקנו על ידי גורמים עבריינים על תשתית ציבורית במקום.

ממשטרת ישראל נמסר כי "תמשיך לפעול בנחישות ובמקצועיות, תוך שימוש בכלל האמצעים העומדים לרשותה למיגור האלימות ותופעות פסולות וזאת במטרה לשמור על שלום וביטחון תושבי המקום ולהביא את החשודים לדין".

_____________________________________________

עו"ד אמיר אבו חאטם

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות