השר לשעבר מודי זנדברג הורשע בגין חלקו בתיק כלי השיט

השר לשעבר הורשע על הקשרים שניהל עם מיקי גנור בעת שכיהן כיו"ר קרן היסוד ועל הכספים שקיבל ממנו. במסגרת הסדר טיעון צפוי זנדברג לרצות 7 חודשי עבודות שירות
אייל חן |
השר לשעבר מודי זנדברג, צילום: פלאש 90

שופטת בית משפט המחוזי בתל אביב, טלי חיימוביץ, הרשיעה את אליעזר (מודי) זנדברג, השר ויו"ר קרן היסוד לשעבר הנאשם בתיק כלי השיט בגין עבירה של הפרת אמונים במסגרת יחסיו עם מיקי גנור. במידה והשופטת תקבל את העסקה, אליה הגיע זנדברג עם הפרקליטות, יוטלו עליו עונש של שבעה חודשי מאסר בפועל שירוצו בעבירות שירות, קנס של 50 אלף שקל ומאסר על-תנאי.

על פי כתב האישום המתוקן שהוגש לבית המשפט, זנדברג שימש בין השנים 2018-2010 כיו"ר קרן היסוד וקיים יחסי עבודה עם גורמי ממשל רבים. בעקבות רצונו של סוכן תאגיד טיסנקרופ מיקי גנור, אותו הכיר זנדברג, בקבלת מידע הנוגע למגעים בין ישראל לגרמניה לצורך רכישת ספינות מגן מטיסנקרופ ולקידום המגעים, קבע זנדברג שלוש פגישות בין גנור לבין מנהל לשכת ראש הממשלה דאז אייל חיימובסקי, והשתתף בפגישות.

מיקי גנור בביהמ"ש, מרץ 2019. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

"פגיעה מהותית בטוהר המידות"

בנוסף, שוחח זנדברג עם עובדי ציבור עמם היו לו קשרים במסגרת תפקידו בקרן היסוד לצורך קבלת מידע שנועד לסייע לגנור לקדם את עסקאות כלי השיט מתאגיד טיסנקרופ ולהעבירו לגנור. כן עניין את גנור במיזמים עסקיים שונים. כל זאת בזמן שגנור שילם לזנדברג, בין השנים 2016-2012, בשבע הזדמנויות סך כולל של 103 אלף שקלים.

על פי כתב האישום המתוקן, בעשותו כאמור זנדברג פעל תוך שהוא מצוי בניגוד עניינים בין הקשר העסקי המתמשך בינו לבין גנור וקבלת הכספים מגנור, ומודעותו לאינטרסים הכלכליים המשמעותיים בהם אחז גנור באשר לקידום עסקאות כלי השיט מתאגיד טיסנקרופ – לבין תפקידו כיו"ר קרן היסוד, אותו היה עליו לנצל לקידום עניינה של קרן היסוד בלבד. בכך, על פי כתב האישום, פגע זנדברג פגיעה מהותית בטוהר המידות, באמון הציבור ובתקינות פעולות המנהל.

__________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת טלי חיימוביץ

__________________________________________________

עו"ד ירון לונדון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות