איך מענישים בעל חוב? תולים אותו על עץ

המשטרה מנסה להילחם בתופעה הנרחבת של סחיטה באיומים באזור הצפון: 2 חשודים בתקיפת בעל חוב צפויים לעמוד לדין לאחר שלפי החשד חטפו אותו. הוא נפצע קל
דניאל בן חמו |
שוד שודד איום חטיפה סחיטה
אילוסטרציה envato

עבירות הסחיטה באיומים באזור הצפון, הפכו לדבר שבשגרה והמשטרה מנסה להיאבק בתופעה הנרחבת.

היום (יום ה') יוגש כתב אישום לצד בקשה להארכת מעצר עד תום ההליכים, נגד 2 חשודים בגין סחיטה באיומים, חטיפה, קשירת קשר לביצוע פשע ותקיפת סתם, לאחר שחטפו אדם שהיה חייב להם כסף ותלו אותו על עץ.

במהלך החודשים האחרונים נוהלה חקירה סמויה נגד מספר חשודים אשר פעלו בצוותא כלפי קורבן ובני משפחתו, תוך איומים מילוליים והפעלת אלימות פיסית כלפי הקורבן.

על פי החשד הקורבן לווה סכום של 80 אלף שקלים מהחשודים ואלה ביקשו לגבות סכום של 400 אלף שקלים, הקורבן שלא הצליח לעמוד בדרישות החשודים החל להיסחט על ידם באלימות ובאיומים כלפיו וכלפי בני משפחתו.

בנוסף, עולה חשד כי שני החשודים ממעלה עירון, חטפו את הקורבן תושב באקה אל גרביה ותלו אותו על עץ (נפצע קלות) ביער הממוקם באזור הצפון.

באירועים נוספים עלה כי בית עסק של משפחת הקורבן הוצת ואף בוצע ירי וזריקת רימון לעבר ביתו של הקורבן.

עם הצטברות חומרי החקירה נעצרו שני החשודים לפני כשלושה שבועות ומעצרם הוארך מעת לעת בחשד לאירוע החטיפה לכאורה והסחיטה באיומים.

כאמור, בערב החג הוגשה נגדם הצהרת תובע ובכוונת פרקליטות מחוז חיפה להגיש נגדם היום כתב אישום בגין החשדות המיוחסים להם.

בגלל סכסוך: שוטר איים בבלון גז על מבלים במסיבת אירוסין

אפילו מסיבת האירוסין של השכן שעמו הוא מסוכסך לא מנעה מהשוטר עיסאם טאטור, להמשיך ולאיים עליו באמצעות בלון גז.

כעת, בית משפט השלום בנצרת הרשיע אותו בעבירות איומים ובעבירות של מעשי פזיזות ורשלנות. השופטת דלית שרון-גרין כתבה בגזר הדין כי "לא יכול להיות ספק כי הנאשם היה מודע לכך שמעשיו… עלולים להפחיד את הנוכחים".

על פי כתב האישום, על רקע סכסוך בין משפחתו של הנאשם ובין משפחת המתלונן, בעת מסיבת אירוסין של אחותו של הנאשם, התפתחה תגרה אלימה בין המשפחות.

במהלך התגרה הוציא הנאשם בלון גז שהיה בקיר הבניין, שיחרר את הצנרת המחוברת אל הבלון, פתח את ברז הבלון והניח אותו במרכז הרחוב.

פרץ גז חזק התפזר לאוויר, סמוך לחוגגים רבים שהיו במקום.

לאחר מכן, הנאשם עשה זאת פעם נוספת עם בלון אחר, תוך כדי שהוא רץ לעבר משפחת המתלונן במטרה לאיים עליהם בפגיעה בגופם.

השופטת שרון-גרין הרשיעה את הנאשם בביצוע עבירות של איומים ומעשי פזיזות ורשלנות וקבעה כי השוטר נטל סיכון בלתי סביר לגרימת הסכנה.

"אינני מקבלת את הסבריו של הנאשם", כתבה השופטת בהכרעת הדין, "שטען כי עשה את המעשים מתוך כוונה להרחיק את בלוני הגז, שלדבריו מיקומם הוא חלק מהסכסוך בין המשפחות. טענה זו, אינה מתיישבת, עם ההתנהגות הנצפית בסרטון".


עו"ד תומר שוורץ

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות