בגלל סכסוך: שוטר איים בבלון גז על מבלים במסיבת אירוסין

ביהמ"ש הרשיע את השוטר, עיסאם טאטור, באיומים ובעבירות של פזיזות ורשלנות, אף שטען כי החזיק בבלון הגז במטרה להרחיק אותו מהנוכחים. השופטת: "זה לא סביר"
דנה לווינסקי |
עו"ד יוני ג'ורנו
שוטר, ארכיון.

אפילו מסיבת האירוסין של השכן שעמו הוא מסוכסך לא מנעה מהשוטר עיסאם טאטור, להמשיך ולאיים עליו באמצעות בלון גז. כעת, בית משפט השלום בנצרת הרשיע אותו בעבירות איומים ובעבירות של מעשי פזיזות ורשלנות. השופטת דלית שרון-גרין כתבה בגזר הדין כי "לא יכול להיות ספק כי הנאשם היה מודע לכך שמעשיו… עלולים להפחיד את הנוכחים".

על פי כתב האישום, על רקע סכסוך בין משפחתו של הנאשם ובין משפחת המתלונן, בעת מסיבת אירוסין של אחותו של הנאשם, התפתחה תגרה אלימה בין המשפחות. במהלך התגרה הוציא הנאשם בלון גז שהיה בקיר הבניין, שיחרר את הצנרת המחוברת אל הבלון, פתח את ברז הבלון והניח אותו במרכז הרחוב. פרץ גז חזק התפזר לאוויר, סמוך לחוגגים רבים שהיו במקום. לאחר מכן, הנאשם עשה זאת פעם נוספת עם בלון אחר, תוך כדי שהוא רץ לעבר משפחת המתלונן במטרה לאיים עליהם בפגיעה בגופם.

במענה לכתב האישום, כפר השוטר במיוחס לו. מנגד, ביקשה הפרקליטות לדחות את גרסתו וטענה כי הראיות, בין היתר, תיעוד האירוע, מבססות בבירור את המעשים שביצע.

"היה מודע למעשיו"

השופטת שרון-גרין הרשיעה את הנאשם בביצוע עבירות של איומים ומעשי פזיזות ורשלנות וקבעה כי השוטר נטל סיכון בלתי סביר לגרימת הסכנה.

"אינני מקבלת את הסבריו של הנאשם", כתבה השופטת בהכרעת הדין, "שטען כי עשה את המעשים מתוך כוונה להרחיק את בלוני הגז, שלדבריו מיקומם הוא חלק מהסכסוך בין המשפחות. טענה זו, אינה מתיישבת, עם ההתנהגות הנצפית בסרטון. משכך, אני מוצאת כי הוכח מעבר לספק סביר כי כוונת הנאשם היתה להפחיד או להקניט, לכל הפחות, את המתלונן. שנית, די בהוכחת מודעות ברמת הסתברות גבוהה, עד כדי קרבה לוודאות, כי המעשה המאיים עלול להפחיד או להקניט את קולט האיום".

"גם לו קיבלתי את טענת הנאשם לפיה כוונתו היתה להרחיק את בלוני הגז, הרי שלא יכול להיות ספק כי הנאשם היה מודע לכך שמעשיו, בוודאי כשהם נעשים על רקע הקטטה הקודמת ועל רקע סערת הרגשות והכעס המופגן שלו, קרוב לוודאי עלולים להפחיד את הנוכחים", הוסיפה השופטת בהכרעת הדין.

_____________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת דלית שרון-גרין

_____________________________________________

עו"ד אסף גל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות