הטריד אישה ואז הציע: "100 אלף שקל אם תבטלי את התלונה נגדי"

רז אוסקאר, 29 מפתח תקווה, נאשם כי הטריד, איים ועקב אחר מכרה שלו, אף שזו הוציאה נגדו צו הרחקה: "רק שתדעי שאני בחיים לא אעזוב אותך, אני אתן לך לסבול"
אייל חן |
אילוסטרציה envato

לבית המשפט השלום בפתח תקווה הוגש כתב אישום כנגד רז אוסקאר, בן 29, תושב העיר, לאחר שהטריד, איים ועקב אחרי מכרה שלו, הפר צווי הרחקה, ואף הציע לה תשלום של 100 אלף שקלים בתמורה למשיכת תלונה שהגישה.

מכתב האישום עולה, כי בין אוסקאר למתלוננת היה בעבר קשר ידידותי, אך לאחרונה הוגש כתב אישום נגד אוסקר בעקבות תלונתה של המתלוננת. במסגרת הליכי המעצר בתיק הראשון, הוטלו על אוסקאר צווי הרחקה, אך הוא הפר אותם כשהתקשר למתלוננת, הגיע לביתה ועקב אחריה. כך למשל באחת הפעמים הגיע אוסקאר בסמוך לביתה של המתלוננת, וכשסירבה לשוחח עמו הציע לה 100 אלף שקלים בתמורה לכך שתמשוך את התלונה שהגישה.

המתלוננת סירבה להצעתו, והוא אמר לה: "רק תדעי שאני בחיים לא אעזוב אותך". למחרת, שלח לה הודעות בניסיון להפחיד אותה, לרבות הודעה קולית בה הוא מאיים: "ביקשתי ממך טובה, את לא מוכנה לעשות לי את הטובה, אני אתן לך לסבול, את לא יודעת כמה". כעבור מספר ימים הוסיף וכתב לה בין היתר כך: "לוותר אני לא מוותר תכחי בחשבון 3 שנים ששרפתי סתם….תורי לבקש משהו אני מקבל את כל מה שאת רוצה פעם בשבוע אנחנו יוצאים זה מה אני מבקש ובלי לחסום טלפונים תורידי את החסימה" (השגיאות במקור, א"ח).

בניסיון נוסף לשכנע אותה למשוך את התלונה שהגישה, השאיר בארון חשמל סמוך לביתה סכום של כ- 7,000 שקלים במזומן, ופתק על דלת הבית, בו כתב: "בארון חשמל יש מעטפה". המתלוננת העבירה את המעטפה למשטרה, ואוסקאר הוזהר שלא ליצור עמה קשר.

"יש לה מזל שאני לא מפרק לה את הפנים"

לפי כתב האישום, עוד באותו יום כתב לה הנאשם כך: "עם את לא רוצה להיות בבעיה תשחררי מהמשטרה את הכסף" (השגיאות במקור, א"ח). בנוסף, גם התקשר אליה. מספר ימים לאחר מכן בעוד המתלוננת יושבת ברכבה, הגיע אוסקאר, עיקם את מגב השמשה הקדמית והכה במראת הצד. המתלוננת נסעה מיד לתחנת המשטרה בפתח תקווה והוא עקב אחריה גם לשם. בימים הבאים הגיע מספר פעמים למקום עבודתה בניסיון לשוחח עמה.

במסגרת חקירתו של הנאשם בגין התלונה שהביאה לפתיחת תיק זה, אמר לשוטר בין היתר כך: "יש גבולות… עאלק היא גם רוצה שאני אעזוב את פתח תקווה. מי היא. יש לה מזל שאני לא מפרק לה את כל הפנים". כאשר נשאל אם ימשיך לעקוב אחר המתלוננת השיב שיעשה כן "עד שהיא לא תדבר איתי בארבע עיניים". כשהגיעו שוטרים לביתו של אוסקאר על מנת לעצור אותו, חרף קריאותיהם והזדהותם ככוח משטרתי, הוא לא פתח להם את דלת הבית. לכן, אחד השוטרים נכנס לדירה דרך החלון ומצא את אוסקאר כשהוא מסתתר בתוך ארגז מצעים שהיה מתחת למיטה.

כתב האישום מייחס לנאשם עבירות של הדחה בעדות, איומים, פגיעה בפרטיות, הטרדה באמצעות מתקן בזק, הפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו והפרת הוראה חוקית. מכתב האישום הנוסף עולה בין היתר כי הנאשם התקין שני מכשירי מעקב ברכבה של המתלוננת.

במקביל לכתב האישום הגישה הפרקליטות בקשה להארכת מעצרו של הנאשם. בבקשת המעצר שהוגשה לבית המשפט נטען, כי "המשיב לא חדל ממעשיו אף לאחר שהוגש נגדו כתב אישום קודם בגין מעשים שביצע ביחס לאותה מתלוננת".

________________________________________

עורך דין פלילי פאדי אסעד

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות