מדוע הפרקליטות סרבה להעמיד לדין שב"ח שאיים לפגוע ביהודים?

האיש, בעל עבר ביטחוני, נכנס לישראל שלא כדין וקרא בטיקטוק לאנוס נשים יהודיות ולשרוף יהודים. בשל עמדת הפרקליטות המשטרה היא זו שהגישה נגדו כתב אישום מקל
דניאל בן חמו |
אילוסטרציה envato

שוהה בלתי חוקי, בעל עבר פלילי, בין היתר בעבירות של ניסיון רצח ועבר בטחוני, נכנס לישראל ושהה בה כשבועיים ללא היתר והעלה לייב במשך 20 דקות בטיקטוק בהן קרא לצופים לאנוס נשים יהודיות ולשרוף יהודים ומאוחר יותר בבית המשפט גם איים על הטען המשטרתי. בפרקליטות סרבו להגיש נגדו כתב אישום ובסופו של דבר יחידת התביעות של המשטרה הגישה.

על פי כתב האישום, הנאשם אברהים אבו עיאש, בן 33 משכם, שהה לפני כשבוע וחצי באזור יפו העתיקה, ללא אישור שהיה כדין. באותן הנסיבות, יצר הנאשם קטע וידאו באמצעות היישומון, והפיצו בשידור חי, תוך שהוא מאיים באומרו: "היום אני לא חוזר בלי שאני אאנוס יהודייה, פלסטין זה שלנו". בהמשך אמר כי "היום אני אמצא פה מישהי מסטולה יהודייה ואני אונס".

עוד צוטט אבו עיאש אומר בסרטון כי "אנחנו נכבוש, זאת המדינה שלנו, לא שלהם". בהמשך אמר:"אני רוצה לשרוף, אני לא אוהב ישראלים, זה המקום שלנו.. זאתי פלסטין בשבילנו". בסופו של בסרטון קרא: "היום לא חוזר הביתה בלי בחורה ישראלית לזיין".

בהמשך, הוא פנה לעובר אורח ואמר לעברו "חראם לחיות פה, חייב לשרוף אותך, את כל הישראלים פה, חייב לעשות משהו אתכם". "פה היהודים צריך לשרוף אותם ולהרוג אותם, המקום הזה רק לפלסטינים". בעת שחלפו על פניו עוברי אורח אמר "אני חייב לשרוף אתכם… אנחנו חייבים לעשות מה שאנחנו רוצים ליהודיות". עוד לדבריו, "זה המקום שלנו, של הפלסטינים, ואני אעשה מה שאני רוצה… חבל שיחיו פה היהודים צריך לשרוף אותם.. צריך להרוג אותם את היהודים… פלסטין שלנו ולא של היהודים".

"אני רוצה לרצוח את כולם"

אבו עיאש צוטט עוד כמי שקורא לאנוס יהודיות: "צריך לאנוס את הבנות היהודיות", כך אמר, "אני רוצה בחורה שתהיה מסטולה ויהודייה והיא תחזור איתי.. אני רוצה לרצוח את כולם, אני חי פה ואני פלסטיני, חראם שאגשים פה יחיו, זה המקום של הפלסטינים, רק הפלסטינים".

עוד במהלך צילום קטע הווידאו ששידר, ניגש הנאשם אל עוברי אורח במקום, הטריד אותם וקרא לעברם קריאות, צילם את רןזה של עוברת אורח וקרא "סתכלו סתכלו את הישראליות הזונות". כן באותן הנסיבות, בעודו מצלם את סביבתו ומשדר את קטע הווידאו, פסע הנאשם במקום תוך שהוא קורא "בואו תראו את הערבים משחקים אותה יהודים, הערביות ירדו לים עם בגד ארוך ובואו תראו את היהודיות עם תחתונים".

אז, כך לפי כתב האישום, התקרב אל עוברת אורח במקום וקרא אליה תוך שמצלם אותה "בואי אני אנשק אותך, הלוואי והייתי האייפון שלך שאת תופסת אותו". שתי בנות שהבחינו ושמעו כאשר הוא מפיץ את קטע הווידאו בשידור חי ואת אשר אומר ועושה בו, מיהרו לדווח על כך למוקד המשטרה. צוות שיטור שהגיע למקום עצר את הנאשם.

השוטרים שעצרו אותו לאחר חקירה העבירו אותו לבית המשפט. לטענתם, במהלך הדיון הוא איים על נציג המשטרה באומרו "אני יודע איפה אתה גר, תשמור על עצמך… יש לך ילדים, תשמור גם עליהם טוב טוב… תשמור על עצמך טוב טוב… כדאי שתשמור עלייך חזק חזק".

במהלך מעצרו, גם בשל העבר הפלילי והבטחוני שלו במשטרה פנו לפרקליטות על מנת שיגישו נגדו כתב אישום חמור בגין הסתה והטרדה מינית, אולם שם החליטו שלא להגיש את כתב האישום והשאירו זאת למשטרה. החוק התיר ליחידת התביעות של המשטרה להגיש כתב אישום נגד אבו עיאש רק על עבירות קלות יותר, והוא הואשם בעבירות של איומים ושהיה בלתי חוקית.

______________________________________

עו"ד אמיר אבו חאטם

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות