אפי נוה ובת זוגו בר כץ הורשעו בקבלת דבר במרמה

ביהמ"ש הרשיע את אפי נוה ובת זוגו בכניסה ובישראל מישראל שלא כדין ודחה את טענותיהם לאכיפה בררנית ולכך שכתב האישום נגדם הוגש ממניעים זרים: "גרסה לא הגיונית"
אייל חן |
אפי נוה בביהמ"ש השלום בראשל"צ. צילום: פלאש 90

ארבע שנים אחרי שנתפסו בכניסה לישראל, שופטת בית המשפט השלום בראשון לציון עינת רון, הרשיעה את אפי נוה, יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, ואת בת זוגו בר כץ בעבירות כניסה ויציאה מישראל ובקבלת דבר במרמה.

על פי כתב האישום השניים נאשמו ביציאה מישראל שלא כחוק, כניסה לישראל שלא כחוק וקבלת דבר במרמה לאחר שביקשו השניים לפעול להסתרת שהותם המשותפת המתוכננת בחוץ לארץ, כדי להשיג לעצמם תועלת בקשר לסכסוך גירושים שבו מצוי נוה עם אשתו. לשם כך, בתיאום מראש, החליטו השניים לפעול יחד במרמה לצורך יציאת וכניסת כץ את גבולות ישראל, מבלי שמעבריה יתועדו באופן רשמי – באופן שתשוקף רק שהיית נוה בחוץ לארץ, כביכול בלעדיה.

עו"ד אפי נוה ובת זוגו

על פי כתב האישום, נוה וכץ הגיעו לנתב"ג בשתי הזדמנויות שונות – בעת יציאתם מישראל בסוף ספטמבר ובעת חזרתם לישראל בתחילת אוקטובר. בתכנון מראש הם ניגשו לעמדות הממוכנות באולם ביקורת הגבולות, שם הזדהה נוה בעמדה והונפק עבורו פתק "גייט פאס".

כץ, נטען, לא הזדהתה בשום שלב, עברה את השערים באמצעות הגייט פאס שהונפק לנוה, והוא נצמד לגבם של אחרים על מנת לעבור את השער ללא הפתק.

עוד צוין באישום כי בעת חזרתם לישראל ניגשה אליהם בקרית גבול ששהתה בסמוך והבחינה בהתנהלותם. במהלך התשאול, נטען, היתמם נוה והציג בפניה מצג כוזב שלפיו אינו יודעים במה מדובר. תחילה אף טען בכזב שכלל אינו מכיר את כץ. השניים עוכבו לבירור מעמיק יותר שהוביל בהמשך לחקירת המשטרה – ולהגשת האישום

נשיאת בית משפט השלום מרכז, עינת רון, דחתה את קו ההגנה של השניים לאפליה ואכיפה בררנית, ולכך שכתב האישום הוגש ממניעים זרים. "גרסתם לא נשמעה הגיונית", כתבה השופטת. בנוגע לטענה כי כץ הייתה "בפחד משתק", אמרה השופטת כי "מעיון בסרטון זה לא נראה כך".


לצפייה ודירוג כבוד השופטת עינת רון


עו"ד אמיר אבו חאטם

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות