הפשיעה במגזר הערבי: סוחר נשק בן 21 נעצר

שוטרי מחוז הצפון פשטו על ביתו של הצעיר ותפסו ברשותו אקדח. המשטרה: "הכסף הקל מושך צעירים רבים לעיסוק באמל"ח – אסור שהפשע ישתלם"
דניאל בן חמו |

שוטרי מחוז צפון עצרו סוחר נשקים ואמצעי לחימה בן 21, זאת במסגרת מאבק רצוף ואינטנסיבי של משטרת ישראל כנגד גורמים עבריינים המבצעים שימוש בנשק ובאמצעי לחימה אחרים. השוטרים פשטו על ביתו של תושב כפר מייסר ותפסו ברשותו אקדח מסוג FN ותחמושת והוא נעצר. רס"ר איזיס חטיב, מתחנת תבור אמרה: "נראה כי הכסף הקל והענישה המקלה מושכים צעירים רבים לעיסוק בעבירות אמל"ח וירי. הצעירים מתחילים כקבלני ירי – קל מאד לתת נשק לצעיר ולשלוח אותו לירות על רכב או מבנה או אפילו רק להעביר כלי נשק ומשם זה מתדרדר לסחר באמצעי לחימה – אסור שהפשע ישתלם".

חוקרי משטרת מחוז צפון פתחו בחקירה נרחבת במסגרתה עלה כי הנאשם מתגורר גם בג'נין והנו סוחר בנשקים ואמצעי לחימה שונים יחד עם שניים נוספים, בני 23 ו-25, גם הם תושבי הכפר – וגם הם נעצרו. נגד שלושתם הוגש כתב אישום חמור בבית המשפט המחוזי בנצרת באמצעות פרקליטות מחוז צפון בין היתר בעבירות של סחר, ירי וקשירת קשר לביצוע פשע.

"אסור שהפשע ישתלם"

במהלך החקירה עלה כי הצעיר, עקרמה בן פארס מוסטפא, בן 21, ניסה למכור את האקדח שנתפס ברשותו בשווי של 35 אלף, הוא הציע לאחר לקנות רימון רסס בשווי של 6,000 שקל ומכר רובה M-16 בשווי של 42 אלף שקל. חלק מהסחר בנשקים תועד באפלקציית הווטסאפ.

רס"ר איזיס חטיב חוקרת בתחנת תבור במשטרת מחוז צפון, התייחסה למעצרו של הצעיר ואמרה: "אנחנו נלחמים בתופעת הנשק ואמצעי הלחימה בחברה הערבית בכל האמצעים הקיימים ומפעילים יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסא כדי לאסוף ראיות שיובילו לכתב אישום כנגד אותם עבריינים".

"לצערי", הוסיפה החוקרת, "נראה כי הכסף הקל והענישה המקלה מושכים צעירים רבים לעיסוק בעבירות אמל"ח וירי. הצעירים מתחילים כקבלני ירי – קל מאד לתת נשק לצעיר ולשלוח אותו לירות על רכב או מבנה או אפילו רק להעביר כלי נשק ומשם זה מתדרדר לסחר באמצעי לחימה – אסור שהפשע ישתלם".


עו"ד שפיק דרבאשי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות