הגיעה להתלונן במשטרה – הותקפה מינית ע"י החוקר

ביהמ"ש השלום בי-ם גזר 10 חודשי מאסר על השוטר לשעבר כנג' מרעי שהורשע בביצוע מעשים מגונים במתלוננת שהגיעה להתלונן בתחנה: "פגע באמון הציבור"
גילי סיוון-כהן |
עו"ד יוני ג'ורנו
שוטר, ארכיון.

שופט ביהמ"ש השלום בירושלים מוחמד חאג' יחיא, גזר עשרה חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי למתלוננת על השוטר לשעבר כנג' מרעי, שהורשע בביצוע עבירות של מעשה מגונה במתלוננת שהגיעה להגיש תלונה בתחנה. בנוסף, הנאשם הורשע גם בשיבוש מהלכי משפט. "לא רק שלא מילא את חובותיו אלו, הוא ביצע עבירה כלפי המתלוננת במעמד גביית הודעתה, ובהמשך, בדה ראיה כוזבת ומשבשת. התנהגותו זו מכתימה שוטרים וחוקרים ופוגעת קשות באמון הציבור במשטרה", כתב השופט חאג' יחיא בגזר הדין.

על פי הכרעת הדין, לפני כשלוש שנים הגיעה המתלוננת, אישה מוסלמית דתייה, לתחנת "שלם" במחוז ירושלים במשטרה על מנת להגיש תלונה בגין גניבת תיקה האישי. במהלך גביית ההודעה בחדר החקירות השוטר הסיט את כיסוי ראשה, חיבק אותה מאחור ונגע בה באזורים אינטימיים מעל לבגדיה וזאת בניגוד לרצונה. לאחר שהתברר לנאשם כי המתלוננת עומדת להגיש נגדו תלונה למחלקה לחקירות שוטרים הוא רשם מזכר כוזב על שארע במהלך החקירה ובו ציין כי המתלוננת סירבה לצאת מהחדר בתום מסירת התלונה והוא נאלץ לצעוק עליה.

"חטא כפליים"

בשלב הטיעונים לעונש טענה המחלקה לחקירות שוטרים כי הנאשם מעל בתפקידו במשטרה, ניצל את פערי הכוחות, פגע בגופה של המתלוננת וניסה להסתיר את התנהגותו באמצעות דיווח כוזב תוך שהוא משחיר את פניה. פגיעה זו, נטען, מחייבת ענישה משמעותית שכוללת מאסר מאחורי סורג ובריח.

השופט מוחמד חאג' יחיא אימץ את עמדת המדינה וקבע כי "תפקידו של שוטר שגובה הודעת מתלונן כולל גם מניעת הישנות עבירות בעתיד. כמו כן, חלק מתפקידו, לאסוף ראיות על מנת לחקור את האמת. במקרה לפנינו הנאשם חטא כפליים: לא רק שלא מילא את חובותיו אלו, הוא ביצע עבירה כלפי המתלוננת במעמד גביית הודעתה, ובהמשך, בדה ראיה כוזבת ומשבשת. התנהגותו זו מכתימה שוטרים וחוקרים ופוגעת קשות באמון הציבור במשטרה".

______________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט מוחמד חאג' יחיא

_____________________________________

עו"ד אסף גל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות