עבודות שירות לגבר בן 78 שקרא לפגוע בנתניהו

צבי בינשטיין הורשע, ע"פ הודאתו, בעבירה של הסתה לאלימות לאחר שפרסם ברשתות החברתיות קריאות לפגוע בנתניהו, שעה שכיהן כרה"מ
אייל חן |
קרא לרצוח את נתניהו: נתניהו בנאום מול העיתונאות
בנימין נתניהו בעת כהונתו כראש ממשלה. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

שופט בית משפט השלום בקריות, יוסף טורס, גזר ארבעה חודשי עבודות שירות, על צבי בינשטיין בן 78 שפרסם ברשתות החברתיות קריאה לפגוע בראש הממשלה דאז בנימין נתניהו והורשע על פי הודאתו בהסתה לאלימות.

כזכור, ביינשטיין הודה במסגרת הסדר טיעון, בפרסום שבעה פרסומים ברשתות החברתיות, הקוראים לפגוע בח"כ בנימין נתניהו, בעת שכיהן כראש הממשלה, וזאת במהלך התקופה שבין יולי 2020 לינואר 2021. תפוצתן של הקריאות לא הייתה רחבה.

במסגרת הטיעונים לעונש הדגישה הפרקליטות את חומרת העבירות, ואת הפגיעה בערכים מוגנים דוגמת שלמות הגוף ושלטון החוק. עוד נטען כי קריאה לפגיעה בראש הממשלה היא חמורה ופוגעת בסמל השלטון. כמו גם, צוין כי למרות שהנאשם הוזהר, הוא לא חדל ממעשיו והמשיך לפרסם. עוד במסגרת הטיעונים לעונש, הנאשם הביע צער על המעשים, גילה הבנה לחומרתם, וכן תיאר את השפעת ההליך המשפטי על חייו ועל בני משפחתו.

תקופה סוערת ונפיצה

בגזר הדין ציין השופט טורס כי "הנאשם לא כשל בפרסום בודד, אלא בשבעה פרסומים שהתפרשו על פני תקופה משמעותית. תוכן הפרסומים היה בוטה, תקיף ושישיר וכלל עידוד גילוי של הציבור למעשי אלימות קשים כנגד ראש הממשלה דאז ובני משפחתו. כמו כן, התקופה בה בוצעו העבירות הייתה סוערת ונפיצה ולכן הסבירות שהיה בהם לגרום למעשי אלימות ולפגיעה בנפש, הייתה גבוהה (ולפחות "אפשרות ממשית" כנדרש ביסודות העבירה)…".

בנוגע למספר העוקבים הנמוך שהיו לנאשם, ציין השופט טורס כי אכן מדובר בהיקף מצומצם יחסית של אנשים שנחשפו לפרסומים. "ואולם", כתב השופט, "בשל אופייה של הרשת החברתית יש להביא בחשבון את 'גלי ההדף' של הפרסום, בשל אפשרות הדהודם על ידי אחרים, במיוחד בתקופה סוערת בה הפרסומים עשויים היו למצוא 'אוזן קשבת'. מנגד יש להביא בחשבון כי הנאשם אינו אדם ידוע או בכל השפעה שיש בה להקנות לדבריו מעמד מיוחד."

בית-המשפט קבע מתחם ענישה לעבירות הנע בין 4 ל-12 חודשי מאסר בפועל. לנוכח נסיבות ביצוע העבירה, גילו המתקדם בן 78 שנה, כאמור, הצער שהביע על מעשיו, עברו הנקי והעובדה שהודה במעשים, נגזרו על הנאשם 4 חודשי מאסר שיומרו בעבודות שירות.

_______________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט יוסף טורס

_______________________________________

עו"ד יניב זוסמן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות