למי שייך השם "זק"א"?

רשם העמותות קבע כי חברה לתועלת הציבור שקראה לעצמה "זק"א ישראל – ילדים של החיים" תשנה את שמה לאחר שנקבע כי השימוש בשם הטעה את הציבור
נעמה כהן |
עובדי זק"א בעבודתם. צילום ארכיון: אילן מלכה, פלאש 90

בעקבות החלטות קודמות של יחידת רשם העמותות והחברות לתועלת הציבור במשרד המשפטים כי החברה לתועלת הציבור "זק"א ישראל-ילדים של החיים בע"מ" עשתה שימוש בשמה המטעה את הציבור, הוחלט על שינוי שם החל"צ, כך שהוסר המונח 'זק"א" משמה

יחידת רשם העמותות והחברות לתועלת הציבור ברשות התאגידים שינתה את שמה של החל"צ "זק"א ישראל – ילדים של החיים בע"מ" לשם אשר אינו כולל את המונח 'זק"א'.

מעתה תיקרא החל"צ – "מתנדבי ישראל- ילדים של החיים".

שינוי השם נעשה בעקבות החלטות רשמת ההקדשות, שהתקבלו בעניינה, בהן הורתה הרשמת לחל"צ לשנות את שמה, ולחדול מהטעיית הציבור.

בהמשך להחלטות אלה, סירבה רשמת ההקדשות לבקשת החל"צ לקבלת אישור ניהול תקין לשנת 2022.

החל"צ עתרה כנגד החלטות רשמת ההקדשות לבית המשפט לעניינים מנהליים.

לאחר שהוגשה תשובת הרשמת והתקיים הדיון בעתירה, ביקשה החל"צ למחוק את עתירתה.

נוכח התנהלותה, פסק בית המשפט נגד החל"צ הוצאות בסך של 7,500 שקלים לטובת המדינה.

יצוין כי אחרי הדיון בבית משפט ובהתאם להוראת רשמת ההקדשות, כינסה החל"צ אסיפה והעבירה בקשה לשינוי שמה, כפי שנדרש, ועתה הוחלט של שינוי שמה.

עוד בכותרות: הרופא כונה "פאשיסט" כי דרש בדיקת אנטיגן

לבית משפט השלום בתל אביב הוגשה תביעת לשון הרע, לפיצוי בסך 100 אלף שקלים, של רופא בן 75 מירושלים נגד אשתו של מטופל שלו, אשר כינתה אותו פאשיסט לאחר שביקש מבעלה לבצע בדיקת אנטיגן, לפני שהוא נכנס לטיפול.

המדובר ברופא בכיר למעלה מ-45 שנים, בעל עיסוקים רבים, בעל מרפאת עצמאית גדולה בירושלים, רופא ראשי של משרד החוץ, מרצה באוניברסיטאות מובילות, לשעבר בכיר במשרד הבריאות, בעל פרס נשיא המדינה עבור פועלו. ע

ל פי התביעה, לפני כחודש הגיעה הנתבעת וליוותה את בעלה, מטופל שהגיע לבדיקה אצל התובע בעקבות חום גבוה, בשעה שאינו מחוסן לנגיף הקורונה, התבקש המטופל לבצע בדיקת אנטיגן מהירה ובהתאם לנהלי משרד הבריאות, במקום – אצל האחיות במרפאה.

בעקבות הדרישה לבצע בדיקת אנטיגן, פתחה אשתו של המטופל בצעקות ומנעה מהמטופל לבצע בדיקת אנטיגן כמבוקש, ודרשה רישום אנטיביוטיקה ללא בדיקה.

כאשר הבהיר הרופא כי מדובר בבדיקה הכרחית שתשפיע על הבדיקה ואופי מתן הטיפול, או אז החלה הנתבעת לצעוק על התובע וקראה לו "פאשיסט" ואיימה לתבוע אותו.

האישה חזרה על המילה פאשיסט מספר רב של פעמים בכמה הזדמנויות. בעקבות הצעקות והחשש מפגיעה פיזית, יצא התובע אל מחוץ לחדר והנתבעת בעקבותיו והמשיכה לצעוק עליו בנוכחות הצוות הרפואי, אנשי המרפאה ופציינטים ששהו במרפאה.


משרד עורכי דין בר-און כהן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות