תושבת ירושלים נאשמת בהסתה לטרור: "לעולם ועד ולתמיד"

למא גושה, בת 30, עומדת לדין על פרסומים בחשבון הפייסבוק שלה בהם הביעה תמיכה והזדהות עם הג'יהאד האיסלמי והתנזים במהלך מבצע "עלות השחר"
דניאל בן חמו |
עצרת תמיכה בג'יהאד האיסלמי, צילום: פלאש 90

לבית משפט השלום בירושלים הוגש כתב אישום נגד למא גושה בת 30, תושבת העיר, שפרסמה בחשבון הפייסבוק שלה דברי תמיכה והזדהות עם ארגוני טרור, ובהם הג'יהאד האיסלמי והתנזים, והסיתה לאלימות. הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרה עד תום ההליכים המשפטיים נגדה.

על פי כתב האישום, הנאשמת פרסמה בפייסבוק שלה בערבית תכנים שזכו לחשיפה והיוו במה לאחרים להביע תמיכה בתכנים. כך למשל, יום לאחר הפסקת האש במבצע "עלות השחר" פרסמה הנאשמת תמונה של מספר פעילי הזרוע הצבאית של ארגון הג'יהאד, "סריאא אלקדס", כשהם רעולי פנים ונושאים נשקים שלופים, עליה כתוב: "עם המתקוממים. לעולם ועד ותמיד אפילו אם ימסור את נשמתו". לצד התמונה כתבה: "לעולם ועד תמיד".

יום לאחר מכן, כשנהרג איברהים אלנאבולסי, מפקד בכיר בגדודי חללי אל-אקצא, פרסמה הנאשמת ארבעה פרסומים המתייחסים למותו כשהיא מכנה אותו בכינויי שבח כקדוש וגיבור.

כתב האישום מייחס לנאשמת ביצוע עבירות של גילוי הזדהות עם ארגון טרור והסתה לאלימות.

הורשעו מיידי אבנים שתקפו מתפללים

במקרה אחר, בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע את אבראהים סלאימה ומחמד קבאג'ה, וזאת לאחר שיידו אבנים וריססו בגז פלפל שלושה מתלוננים שהיו בדרכם להתפלל בכותל המערבי.

על פי כתב האישום, במהלך חודש מאי 2021 נסעו שלושה צעירים בעלי חזות דתית יהודית להתפלל בכותל המערבי. כשהגיעו סמוך לצומת רוקפלר נאלצו לעמוד בפקק, אז צעירים ערבים החלו לצעוק לעברם "מתנחלים", יידו לעברם אבנים ובעטו ברכב, אחת האבנים ניפצה את השמשה האחורית של הרכב. המתלוננים ניסו להימלט מהפורעים אך נתקעו בפקק תוך שהפורעים מקיפים אותם מכל עבר וממשיכים לתקוף אותם. בשלב מסוים נחבל אחד המתלוננים בראשו ואיבד שליטה ברכב.

מחמד קבאג'ה, שבאותה עת היה אמור לשהות במעצר בית, יידה אבנים לעבר המתלוננים וסלאימה ריסס גז פלפל לעברם. שוטר שהגיע למקום ירה בנשקו באוויר והפורעים התרחקו. כתוצאה ממעשיהם נגרמו למתלוננים חבלות רבות. מספר ימים לאחר מכן השמיד קבאג'ה את הנעליים האדומות שנעל בעת האירוע על מנת להעלים ראיות.

בתשובה לכתב האישום טענו הנאשמים כי לא מדובר בעבירה של מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה וחבלה במזיד ברכב ממניע גזעני וכי הם לא פעלו בצוותא עם המתפרעים האחרים ולא גרמו לפציעות הנאשמים. לאחר ניהול ההוכחות הורשעו הנאשמים (כל אחד על פי חלקו) בעבירה של מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, חבלה במזיד ברכב מנועי, הפרת הוראה חוקית ושיבוש מהלכי משפט.

ביהמ"ש קבע כי "תקיפתם של הנאשמים, שהופנתה כלפי בני אדם שחזותם מלמדת על השתייכותם הדתית והלאומית, מעידה ברורות על קיומו של מניע גזעני למעשיהם ועל ביצוע שמטרתו לעורר פחד ובהלה".

_______________________________________

עו"ד חיים אומסי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות