שנה וחצי אחרי "שומר חומות" – מתפרע בעכו נאשם בטרור

אימן זלפי, 29, נאשם בביהמ"ש המחוזי בחיפה בניסיון לינץ' ביהודי בעיר במהלך המבצע במאי 2021. הוא נאשם עוד בייצור בקבוקי תבערה שהושלכו על תושבים
גילי סיוון-כהן |
התפרעויות בעכו במהלך מבצע שומר החומות, מאי 2021. צילום: פלאש 90

לבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש כתב אישום נגד אימן זלפי, 29, תושב עכו בגין עבירות מעשה טרור של חבלה חמורה בכוונה מחמירה, ייצור נשק למטרת טרור, התפרעות ועוד. כתב אישום זה מתווסף לארבעה כתבי אישום, נגד 6 נאשמים, בתקיפת אזרח ממוצא יהודי בעכו במאי 2021.

על פי כתב האישום, במהלך מבצע "שומר החומות" חבר הנאשם לצעירים אחרים רעולי פנים שהקימו מחסום באחד הרחובות בעיר עכו והחלו לידות אבנים במקום. המתלונן שנסע ברכבו וזוהה כיהודי על ידי המתפרעים, הותקף בברוטליות שעה שהמתפרעים יידו אבנים לעבר הרכב. כתוצאה מפגיעות האבנים, איבד המתלונן שליטה על הרכב והתנגש בחומה.

אז, כך לפי כתב האישום, עטו על הרכב עשרות מתפרעים, ביניהם הנאשם שיידה אבן לעבר הרכב בעוד המתלונן נמצא ברכב. בשלב זה, ומשחשש המתלונן לחייו, יצא מהרכב על מנת לברוח מהמקום ואז הותקף באכזריות במוטות ברזל, אלות, חפצים שונים ואבנים שהושלכו לעברו. כל זאת עשו, הנאשם ויתר המתפרעים ממניע לאומני – אידיאולוגי.

בנוסף, במהלך אותו יום, ייצר הנאשם עשרות בקבוקי תבערה על מנת להשליכם על יהודים שיכנסו לשכונת וולפסון. בהמשך הנאשם השתתף בהתפרעויות אלימות בהן יידה אבנים לעבר שוטרים, שבר מצלמות רחוב, והזהיר מתפרעים מהגעת שוטרים כאשר עלה לגג בניין.

כתב האישום מייחס לנאשם עבירות של מעשה טרור של חבלה חמורה בכוונה מחמירה, ייצור נשק למטרת טרור, שיבוש מהלכי משפט, היזק לרכוש, היזק לרכב ממניע גזעני, הפרעה לשוטר בנסיבות מחמירות והתפרעות.

המדינה: להחמיר בעונש משתתפים בלינץ' במבצע "שומר חומות"

בשבוע שעבר פורסם כי המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט העליון ערעור על קולת עונשי המאסר שהוטלו על נואף אבו-אלהווא ורמי סלאח א-דין, שהורשעו במספר מעשי טרור, בין היתר בהשתתפות בלינץ' שאירע בירושלים במהלך מבצע "שומר חומות". במסגרת הודעת הערעור התבקש בית המשפט "להחמיר באופן משמעותי את תקופות המאסר בפועל שהוטלו עליהם".

אבו-אלהווא וא-דין הורשעו על פי הודאתם במסכת אירועים חמורה שהתרחשה כחלק ממעשי האלימות וההתפרעויות שהתקיימו במהלך מבצע "שומר החומות". במסגרת גזר הדין, בית המשפט המחוזי בירושלים הטיל על אבו-אלהווא שבע שנות מאסר ועל א-דין חמש שנות מאסר.

השניים הורשעו בין היתר בהשתתפותם באירוע לינץ' חמור בחומרתו בשכונת א-טור בירושלים, במסגרתו הותקף באלימות קשה זוג יהודי צעיר שזה עתה התארס.

_____________________________________

עו"ד חאלד סולחי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות