החומר עונשה של הסייעת המתעללת מגן "מאשה והדוב"

ילנה סטרובסקי, שהועסקה במעון בו מצאה את מותה הילדה יסמין וינטה, הורשעה ע"פ הודאתה בתקיפה של 5 תינוקות, תרצה 28 חודשי מאסר במקום 18 חודשים
רונן לוי |
הסייעת ילנה סטרובינסקי בדיון בביהמ"ש בחודש שעבר. צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

שופט בית המשפט המחוזי מרכז שמואל בורנשטין, החמיר את עונשה של הגננת ילנה סטרובינסקי מגן "מאשה והדוב", מ- 18 ל-28 חודשי מאסר בפועל. בפסק הדין נכתב כי: "הכיעור במעשי המשיבה, השפלת הפעוטות וההשפעה הפוטנציאלית והקונקרטית של מעשיה עליהם ועל בני משפחתם מחייבים תגובה עונשית הולמת״.

המדינה ערערה לבית המשפט המחוזי על קלות העונש שהטיל בית משפט השלום בפ"ת על ילנה סטרובינסקי. כזכור, במסגרת הסדר טיעון סטרובינסקי הורשעה על פי הודאתה בשלושה אישומים של תקיפת קטין על ידי אחראי ונגזרו עליה 18 חודשי מאסר בפועל ועונשים נוספים. במקביל סטרובינסקי ערערה גם היא על חומרת העונש. בית המשפט המחוזי קיבל את טיעוני המדינה, החמיר את עונשה ודחה את ערעורה של סטרובינסקי.

בכתב האישום המתוקן, בו הודתה סטרובינסקי, עלה כי הנאשמת תקפה חמישה תינוקות, חלקם בני פחות משנה, במסגרת עבודתה כסייעת בגן הילדים "מאשה והדוב". בנוסף, עולה כי סטרובינסקי פעלה כלפי הפעוטות כאילו היו חפצים . עוד עולה, סטרובינסקי פעלה יחד עם אינה סקיבנקו, סייעת נוספת, שגרמה למותה של יסמין וינטה ז"ל (על סקיבנקו נגזרו 17 שנות מאסר).

הייתה שותפה ל"אקלים הטיפולי"

בפסק הדין התייחס השופט בורנשטיין גם למותה של יסמין וינטה ז"ל שהתרחש בגן באומרו: "חשוב להבהיר שהמשיבה אינה משלמת מחיר על מעשים שלא בוצעו על ידה. מנגד, לא ניתן להתעלם מהיותה של המשיבה חלק מצוות המטפלות בגן הילדים, וכי ביצעה מעשים שבחלקם דומים לאלו שביצעה חברתה לעבודה סקיבנקו ובסמיכות זמנים להם. המשיבה הייתה שותפה ליצירת "האקלים הטיפולי" ולשיטות "הטיפול" שהיו נהוגות בגן, כאשר אך בנס לא הסתיימו מעשיה באופן חמור יותר".

עוד קבע בית המשפט כי: "הכיעור במעשי המשיבה, השפלת הפעוטות וההשפעה הפוטנציאלית והקונקרטית של מעשיה עליהם ועל בני משפחתם מחייבים תגובה עונשית הולמת".

________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט שמואל בורנשטין

________________________________________

עו"ד אמיר אבו חאטם

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות