נתפס עם 2 סכינים בלב תל אביב – שוחרר בערבות

ביהמ"ש הורה על שחרורו של הצעיר, בן 18 מקלקיליה אף שלפי החשד ביקש לפגוע בחפים מפשע. נציג המשטרה: "יכול להיות שהוא רצה לחגוג יום הולדת בפיגוע"
רונן לוי |
אילוסטרציה envato

בתי המשפט השלום והמחוזי בתל אביב, הורו לשחרר בערבות, צעיר בן 18, שב"ח מקלקיליה, ששוטרים ממשטרת מרחב יפתח, במהלך חיפוש בכליו תפסו סכין קומנדו וסכין ארוכה מתקפלת. נציג המשטרה אמר בדיון: "יכול להיות שהוא רצה לחגוג יום הולדת 18 על דרך של פיגוע".

על פי כתב האישום והבקשה למעצר עד תום ההליכים, ביום שלישי שעבר, הבחינו שוטרים בנאשם באזור דרום תל אביב, השוטרים הורו לו לעצור ובחיפוש בכליו נמצאו סכין קומנדו וסכין מתקפלת באורך 22 ס"מ. כמו כן נמצאו 2 קאטרים בגדלים שונים ומשקפת תצפית. בעת מעצרו קילל את השוטרים ואמר כי יתקוף אותם והתנגד למעצר.

בסוף השבוע התקיים דיון בדבר הבקשה להאריך את מעצר הנאשם עד תום ההליכים כאשר בבקשה למעצר נרשם בין היתר: "בכליו של הנאשם נמצאו 2 סכינים האחת סכין קומנדו אימתנית והשניה סכין מתקפלת עבירה שמעצם טיבה בימים טרופים אלה, בהם נעשה לא אחת שימוש ככלי משחית כנגד אזרחים ישראלים ואנשי כוחות הביטחון, על ידי תושבי שטחים, כדי להעצים מסוכנותו של הנאשם ואין לדעת כיצד יכול היה מקרה זה להסתיים אילולא נעצר". עוד צוין, כי מאחר ומדובר בתושב שטחים, קיים חשש טבוע וברור להימלטות לשטחי הרשות הפלסטינאית.

למרות דבר המשטרה, השופטת ענת יהב הורתה לשחרר את הצעיר בערבות עצמית של עשרת אלפים שקלים, הפקדת מזומן של 7,000 שקלים וערבות צד ג' של 8,000 שקלים והורתה כי הדיון הבא יהיה בסוף חודש ספטמבר השנה.

"אין אינדיקציה"

המשטרה לא ויתרה, ערערה על ההחלטה לבית המשפט המחוזי, שם הוסיף נציג המשטרה כי כתב האישום לא כלל עבירה של ניסיון לפגוע באחר, מאחר ולא היתה אינדיקציה ראייתית לכך, אולם רק בשל החזקת הסכינים הנאשם צריך להיות עצור מאחורי סורג ובריח.

השופט יוסף טופף דחה את ערר המשטרה וציין בהחלטתו כי החשש מכוונת הנאשם לפגוע באחרים לא קיבל כל ביטוי בכתב האישום ואין אינדיקציה ראייתית לכך. "משכך", כתב השופט בהחלטתו, "יש להביא בחשבון אך ורק את הנטען כלפי המשיב בכתב האישום. מדובר במי שאך לפני יומיים היה קטין, ללא עבר פלילי. אמנם עצם העובדה שהמשיב נכנס ושהה בגבולות ישראל ללא אישור שהייה, בעודו אוחז שתי סכינים גדולות מבלי שנשמע לכך הסבר סביר משקפת מסוכנות, וזאת הגם שלא נטענה מפורשות עילת מעצר של מסוכנות בפני בית משפט קמא".

עוד הוסיף השופט טופף: "סבורני כי בנסיבות המקרה דנן, בשים לב להעדר עבר פלילי, לגילו של המשיב, הרי שיש בחלופה שקבע בית משפט קמא מענה הולם למסוכנות ולחשש להימלטות מאימת הדין. בהקשר זה אציין כי לא אחת נקבע כי אין בעובדה כי נאשם תושב השטחים, כשלעצמה, למנוע שחרור במקרים המתאימים, כך שמדובר בשיקול אחד מבין השיקולים שמובאים בחשבון. יתר על כן נקבע לא אחת כי לעיתים בביצוע עבירות נלוות חמורות לא שוללות בדיקת חלופה בעניינם של שוהים בלתי חוקיים".

_______________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט יוסף טופף

_______________________________________

עו"ד אביעד רייפר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות