הסגרה כפולה: ישראל העבירה להונגריה 2 מבוקשים

סנדור קאזרו, המבוקש על עבירות מרמה, ותאופיק נאסרה הנאשם ברצח כפול של אם וביתה, הוסגרו מישראל לבקשת ממשלת הונגריה, שם יועמדו לדין
אייל חן |
הונאה מטוס הסגרה

ישראל הסגירה להונגריה את סנדור קאזרו, אזרח ותושב הונגריה ותאופיק נאסרה, אזרח ישראלי, לאחר שממשלת הונגריה ביקשה את הסגרתו של קאזרו, בגין עבירות מירמה ונאסרה בגין רצח אם וביתה.

על-פי כתב האישום שהוגש על-ידי רשויות הונגריה נגד סנדור קאזרו, אזרח ותושב הונגריה, בחודש ספטמבר 2012, פנה קזארו לאזרח הונגרי שהועמד לדין בגין עבירות מס חמורות, והציע לו, תמורת כ-68.5 מיליון פורינט (כמיליון שקלים נכון לאוקטובר 2012), להשפיע על גורמים במערכת המשפט המקומית באמצעות שוחד, במטרה לגרום לסגירת ההליך הפלילי נגדו.

בהמשך, כך נטען, גבה קאזרו לכאורה, מאותו אזרח הונגרי, סכום נוסף של 10 מיליון פורינט (כ-150 אלף שקלים נכון לאוקטובר 2012), עבור מתן שוחד לנשיא בית המשפט העליון ההונגרי לשעבר, כדי שהלה יפעל להשפיע על השופט הדן במשפט. סמוך לפני מתן הכרעת הדין על-ידי בית המשפט ההונגרי, נמלט קאזרו לישראל.

5 שנות מאסר

לאחר הימלטותו, קזארו הורשע ונדון בהונגריה, בהיעדרו, לחמש שנות מאסר. ערעור שהוגש על ידי התביעה בהונגריה, התקבל, ועונשו הוחמר והועמד על שבע שנות מאסר. יצוין כי נוכח היעדרותו של קאזרו משלביו הסופיים של משפטו, הוא זכאי למשפט חוזר בהונגריה.

בחודש ינואר 2020, לאחר ששר המשפטים הורה על כך בהתאם לסמכותו לפי חוק ההסגרה, הגישה המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה, עתירה לבית המשפט המחוזי בירושלים, בה התבקש בית המשפט להכריז על קאזרו בר הסגרה להונגריה.

בחודש יולי 2020 הכריז בית המשפט המחוזי בירושלים על קאזרו בר הסגרה, וערעורו לבית המשפט העליון נדחה בחודש ספטמבר 2021. בחודש אוגוסט 2022 דחה בג"ץ את עתירתו של קאזרו נגד החלטת שר המשפטים לחתום על צו ההסגרה נגדו, ובכך הפכה החלטת השר להורות על הסגרתו של קאזרו, סופית.

רצח כפול והצתה

תאופיק נסארה, אזרח ישראל, נחקר על-ידי המשטרה ההונגרית בחשד כי בשנת 2018 רצח שתי נשים, אם ובתה עימה היה בקשר, והצית את דירת מגוריהן. נאסרה נחקר במשטרת הונגריה, ולמחרת נמלט לישראל.

בעקבות הימלטותו, הגישו רשויות הונגריה לישראל, בקשה להסגיר את נאסרה כדי לעמוד שם לדין בגין עבירות רצח וגרימת סיכון לציבור. בחודש פברואר 2021, לאחר ששר המשפטים הורה על כך בהתאם לסמכותו לפי חוק ההסגרה, הגישה המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה, עתירה. בעתירה התבקש בית המשפט להכריז על נאסרה בר הסגרה להונגריה.

באוקטובר 2021 קיבל בית המשפט המחוזי את העתירה, וביולי 2022, נדחה ערעורו של נאסרה על הכרזתו בר הסגרה. כאמור, כעת הוסגרו קאזרו ונאסרה להונגריה.

________________________________________

עו"ד חיים אומסי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות