אישום: ידו בקבוקי תבערה ואבנים לעבר כוחות הביטחון

2 צעירים מירושלים נאשמים כי השתתפו לפני כשלושה חודשים באירועי הפרות סדר במחנה הפרליטים שועפאט וכי ניסו לפגוע בכוחות הביטחון שעמדו במחסום הסמוך
דניאל בן חמו |
יידוי אבנים, צילום ארכיון: פלאש 90

לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגש כתב אישום נגד עראפת דיבה, 19, ואנס רטרוט, 18, שניהם תושבי ירושלים, וזאת לאחר שהשתתפו באירועי הפרות סדר ויידו בקבוקי תבערה ואבנים לעבר כוחות הביטחון. במקביל להגשת כתב האישום נגד השניים מבקשת הפרקליטות להאריך את מעצרם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.

על פי כתב האישום, הנאשמים לקחו חלק באירועי הפרות סדר במחנה הפליטים שועפאט, סמוך למחסום. הנאשמים הצטיידו בבקבוקי תבערה שהכין אחד הנאשמים, ויידו אותם במספר הזדמנויות לעבר כוחות הביטחון שעמדו במחסום בחודשי מאי ויוני האחרונים. כמו כן הנאשמים לקחו חלק באירוע הפרת סדר בחודש יולי האחרון, אז יידו אבנים לעבר שוטרים שנכנסו למחנה הפליטים.

כתב האישום מייחס לנאשמים, כל אחד על פי חלקו, ביצוע עבירות של ניסיון הצתה, ייצור נשק בצוותא חדא, נשיאת נשק וניסיון תקיפת שוטרים בנסיבות מחמירות. הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרם של הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.

המדינה: להחמיר בעונשם של משתתפים בלינץ' ב"שומר חומות"

המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט העליון ערעור על קולת עונשי המאסר שהוטלו על נואף אבו-אלהווא ורמי סלאח א-דין, שהורשעו במספר מעשי טרור, בין היתר בהשתתפות בלינץ' שאירע בירושלים במהלך מבצע "שומר חומות". במסגרת הודעת הערעור התבקש בית המשפט "להחמיר באופן משמעותי את תקופות המאסר בפועל שהוטלו עליהם".

אבו-אלהווא וא-דין הורשעו על פי הודאתם במסכת אירועים חמורה שהתרחשה כחלק ממעשי האלימות וההתפרעויות שהתקיימו במהלך מבצע "שומר החומות". במסגרת גזר הדין, בית המשפט המחוזי בירושלים הטיל על אבו-אלהווא שבע שנות מאסר ועל א-דין חמש שנות מאסר.

יוזכר כי השניים הורשעו בין היתר בהשתתפותם באירוע לינץ' חמור בחומרתו בשכונת א-טור בירושלים, במסגרתו הותקף באלימות קשה זוג יהודי צעיר שזה עתה התארס.

________________________________________

עו"ד אמיר אבו חאטם

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות