סוכן סמוי רכש עשרות כלי נשק מסוחרי אמל"ח בשנה האחרונה

בתום חקירה סמויה והפעלת סוכן סמוי שנמשכה כ-10 חודשים, עצרה המשטרה עשרות מעורבים, ברחבי הארץ וביו"ש, בחשד שסחרו בכלי נשק ובסמים בהיקפים גדולים
אייל חן |
הנשקים שנתפסו במהלך הפשיטה המשטרתית. צילום: דוברות המשטרה

הותר לפרסום: פרשיית "שערי שמיים" – פרשייה שניהלה היחידה המרכזית במחוז ש"י והביאה לתפיסתם ומעצרם של עשרות סוחרי אמל"ח וסמים בהיקפים גדולים. בשנה האחרונה התנהלה חקירה ייחודית שבה הופעל על ידי המשטרה סוכן סמוי שרכש עשרות כלי נשק מסוגים שונים מסוחרים בצורה לא חוקית. הסוחרים מוכרים למשטרה מפעילותם הפלילית .

לאחר חקירה סמויה ייחודית וממושכת שארכה כ-10 חודשים וכונתה "שערי שמיים" ומעבר לחקירה גלויה, נחשף מערך מסועף של סחר באמל"ח בקרב גורמים פליליים ברחוב הערבי בשטח ישראל וביו"ש.

הסוכן שהופעל על ידי אנשי ימ״ר ש״י ביצע עשרות עסקאות של קניית כלי נשק מסוגים שונים בהם M16, קלצ'ניקוב, קרלו אקדחים ועוד. בנוסף, על פי החקירה, אותו סוכן רכש כ-2 קילו סם מסוג קוקאין.

במסגרת הפרשייה נאספו והצטברו ראיות וחומרים פורנזיים המעידים לכאורה על סחר והחזקת אמל"ח בהיקפים גדולים ושעל פי החשד יועדו לביצוע פעילות פלילית ולביצוע פעילות פח"ע.

עצור במהלך פשיטת המשטרה. צילום: דוברות המשטרה

עם הבשלת החקירה ומעברה לשלב הגלוי הלילה, יצאו בלשי הימ"ר בשיתוף כוחות מיוחדים של משטרת ישראל, יחידות מיוחדות של מג"ב, ויחידות מיוחדות של צה"ל למבצע רחב היקף ופשטו על בתיהם של 60 חשודים ברחבי הארץ וביו"ש. בתום חיפושים שערכו הכוחות נתפסו 2 אקדחים, כמות גדולה של תחמושת וחומר החשוד כסם מסוג קוקאין בכמות גדולה ונתפסו כ-2 מיליון שקלים לטובת חילוט.

עוד בפלילים: רמי יוגב מערער על הרשעתו בהברחת קוקאין

חודשיים לאחר שרמי יוגב, בכיר לשעבר באל על, הורשע כי היה שותף בהברחת 54 קילו של קוקאין במטוסי החברה, ונידון ל-12 שנות מאסר, הוא מערער לבית המשפט העליון ודורש לבטל את הסדר הטיעון שנחתם עמו. בערעור הוא טוען כי כלל לא ידע שמדובר בסמים מסוכנים וכי סבר כי מדובר ב"זהב". בא כוחו, עו"ד ניר יסלוביץ' מבהיר גם הוא: "הוא לא נתן את הסכמתו לכך".

בערעור שהוגש באמצעות עו"ד יסלוביץ', טוען יוגב כי כלל לא ידע שמדובר היה בסמים וכי לו ידע "לא היה נכנס לזה". לטענתו, הוא חשב שבמזוודות שהוברחו היה בכלל "זהב" ולא העלה על דעתו כי המדובר בקוקאין.

עו"ד יסלוביץ' אמר עם הגשת הערעור כי "מרשי לא נתן את ידו ואת הסכמתו בשום שלב לייבוא סמים ולכן הוא כופר באשמה. כולי תקווה שבית המשפט העליון יקבל את הערעור ושהצדק ייעשה".


עו"ד ניר יסלוביץ

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות