רמי יוגב מערער על הרשעתו בהברחת קוקאין: "חשבתי שזה זהב"

לאחר שבכיר אל על לשעבר רמי יוגב הורשע במסגרת הסדר טיעון ונידון ל-12 שנות מאסר הוא מערער לביהמ"ש העליון. סנגורו, עו"ד ניר יסלוביץ': "הוא לא נתן הסכמתו לייבוא סמים"
מעיין לביא |
רמי יוגב בביהמ"ש, בעת מתן גזר הדין. צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

חודשיים לאחר שרמי יוגב, בכיר לשעבר באל על, הורשע כי היה שותף בהברחת 54 קילו של קוקאין במטוסי החברה, ונידון ל-12 שנות מאסר, הוא מערער לבית המשפט העליון ודורש לבטל את הסדר הטיעון שנחתם עמו. בערעור הוא טוען כי כלל לא ידע שמדובר בסמים מסוכנים וכי סבר כי מדובר ב"זהב". בא כוחו, עו"ד ניר יסלוביץ' מבהיר גם הוא: "הוא לא נתן את הסכמתו לכך".

בחודש יולי האחרון גזר שופט בית משפט המחוזי בתל אביב, מרדכי לוי, 12 שנות מאסר על יוגב, ראש מדור פיתוח ואמצעים באגף הביטחון של אל על, שהורשע בפרשת הברחת הקוקאין במטוסי החברה. יוגב הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בעובדותיו של כתב אישום מצומצם שכלל שלושה אישומים.

12 שנות מאסר

על פי כתב האישום, יוגב עבד החל משנת 2010 ועד שלהי שנת 2018 כראש מדור פיתוח ואמצעים באגף הביטחון של חברת התעופה. במסגרת עבודתו וסיווגו הביטחוני היתה לו גישה לאזורים מסווגים בנמל התעופה בן גוריון, בין היתר למטוסים הנמצאים בשטח האווירי בנתב"ג. במסגרת תפקידו הוא החזיק באישור מעבר ובכך סייע לכאורה בהברחת מזוודות הסמים.

איתור עורך דין
"מקווה שהצדק יעשה", עו"ד ניר יסלוביץ

יוגב, שהכחיש לאורך הדרך את המיוחס לו, הואשם תחילה יחד עם אחרים ב-11 אישומים שכללו 10 עבירות ייבוא קוקאין, ניסיון לייבוא קוקאין ו-11 עבירות קשירת קשר לפשע. לאחר כשנה וחצי הוגש נגדו כתב אישום נוסף שייחס לו שישה אישומים נוספים של עבירות קשירת קשר לפשע וייבוא סמים.

אולם בהמשך, הפרקליטות הגיעה להסדר טיעון לפיו יוגב הודה בייבוא קוקאין עקב "עצימת עיניים", מאחר ולטענתו לא ידע בפועל שבתוך המזוודות שהוברחו היו סמים. הצדדים לא הסכימו על העונש והוא הורשע בשלוש עבירות של קשירת קשר לפשע, ושלוש עבירות של ייבוא סם מסוכן. עוד הוסכם, כי התביעה תימנע מעתירה לקנס וכל הכסף שנתפס בכספת בנתב"ג ומיוחס ליוגב כ-450 אלף שקל יחולט.

עו"ד ניר יסלוביץ': "הוא לא נתן הסכמתו לייבא סמים"

בגזר הדין, במסגרתו נידון יוגב לעונש מאסר ממושך, כתב השופט לוי כי מדובר ב"אחת מפרשיות הסמים החמורות במדינה" וכי חומרה יתרה יש בכך ש"הסמים שיובאו לישראל כלל לא נתפסו, כי אם הופצו בפועל".

כעת, בערעור שהוגש באמצעות עו"ד יסלוביץ', טוען יוגב כי כלל לא ידע שמדובר היה בסמים וכי לו ידע "לא היה נכנס לזה". לטענתו, הוא חשב שבמזוודות שהוברחו היה בכלל "זהב" ולא העלה על דעתו כי המדובר בקוקאין.

עו"ד יסלוביץ' אמר עם הגשת הערעור כי "מרשי לא נתן את ידו ואת הסכמתו בשום שלב לייבוא סמים ולכן הוא כופר באשמה. כולי תקווה שבית המשפט העליון יקבל את הערעור ושהצדק ייעשה".


עו"ד ניר יסלוביץ

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות