פרופסור למדעי המחשב חשוד בהשמטת הכנסות

רשות המסים עצרה אתמול (ד') את יוסף נאור בחשד להשמטת הכנסות מחשבונות בנק בחו"ל בהיקף של מיליוני שקלים. ביהמ"ש שחרר אותו בתנאים מגבילים
רונן לוי |
רשות המסים, צילום: פלאש 90
רשות המסים, צילום: פלאש 90

יוסף נאור, פרופסור בטכניון, נעצר אתמול (ד') בחשד לעבירות לפי פקודת מס הכנסה ובהן אי דיווח על קיומו של חשבון בנק בחו"ל והשמטת הכנסות מחשבונות בנק בחו"ל. על פי החשד, פרופ' נאור מחזיק מאז שנת 2012 בחשבון בנק בשוויץ, שאת קיומו הסתיר מרשות המסים במזיד ובכוונה להתחמק מתשלום מס. היקף הכספים שהוחזקו בחשבון הבנק בשוויץ בשנת 2019 היה כ-6 מיליון דולר.

בנוסף, עולה החשד כי לפרופ' נאור הכנסות מייעוץ לחברת מייקרוסופט בשנים 2013-2019 אשר הופקדו בחשבונות בנק שונים בארה"ב ושעליהן גם כן לא דיווח לרשות המסים מתוך כוונה לכאורה להתחמק מתשלום מס.

החקירה נגד פרופ' נאור מנוהלת על ידי פקיד שומה חקירות חיפה והצפון ונפתחה בעקבות הכללתו ברשימה של בעלי חשבונות בנק בחו"ל שהתקבלה על פי הסכמים לחילופי מידע בין מדינות ורשויות מס שעליהם חתמה מדינת ישראל.

החשוד הובא בפני שופט בית משפט השלום בחיפה ושוחרר בתנאים מגבילים, בהם ערבויות כספיות, צו עיכוב יציאה מהארץ למשך 180 יום, והפקדה כספית של חצי מיליון שקל או שעבוד נכס נדל"ן בשווי שלא יפחת ממיליון שקל למשך 180 יום.

בסימן התאוששות ממשבר 2020: "שיא של הכנסות"

אתמול (יום ד') פרסמה רשות המסים סקירה המציגה את הכנסות המדינה ממסים מינואר 2021 עד יוני 2022 ואת הגורמים שהשפיעו על הגידול המהיר בהכנסות ממסים לאחר משבר 2020 ומציגה את המגמות בהכנסות 2022.

שיעורי הגידול המרשימים ב-2021 לעומת 2019 בהכנסות ממסים ישירים מוסברים בעיקר על ידי גידול בהכנסות ממיסוי מקרקעין, הכנסות משוק ההון והכנסות מרווחי הון ואופציות לעובדים. במחצית הראשונה של 2022 הגידול בהכנסות ממיסי מקרקעין עדיין מסביר חלק ניכר מהעלייה. בהכנסות ממסים עקיפים העלייה מתונה יותר בתקופה ינואר 2021 – יוני 2022 לעומת התקופה המקבילה שנה קודמת.

בניתוח מגמות, ניתן לראות כי בהכנסות ממסים ישירים מסוף שנת 2021 ועד אמצע שנת 2022 נמשכה מגמת העלייה, אך התמתנה מעט. ההכנסות ממסים עקיפים נמצאו במגמת עלייה אף הן, אך בשיעור מתון יותר. מתחילת שנת 2022 השתנתה המגמה וההכנסות נמצאות במגמת ירידה.

_________________________________

עו"ד שפיק דרבאשי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות