אלימות בעיר העתיקה: שלף סכין בגלל ויכוח על חניה

המשטרה מבקשת לעצור עד לתום ההליכים את תושב ירושלים, כבן 40, הנאשם כי לפני כשבועיים דקר ופצע אדם אחר, בשל ריב על מקום חנייה
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

במשטרה טוענים כי ויכוח על חניה הוא שהוביל לדקירה ולתקיפה חמורה באירוע שהתרחש לפני כשבועיים באזור העיר העתיקה בירושלים. לאחר שהחשוד במעשה, בן 40, תושב העיר העתיקה, נעצר ע"י שוטרי מחוז ירושלים, הוגש נגדו כתב אישום. במקביל מבקשת התביעה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים.

לפני כשבועיים, התקבל במשטרה דיווח על אירוע אלימות שהתרחש בסמוך לשער החדש בעיר העתיקה בירושלים. כוחות משטרה של מחוז ירושלים שהגיעו למקום, איתרו את זירת האירוע והחלו בביצוע פעולות לאיתור החשוד במעשה. כתוצאה מאירוע האלימות שכלל דקירות סכין, נפצעו שני מעורבים תושבי מזרח ירושלים באורח בינוני ופונו לטיפול רפואי.

הסכין שנתפסה על ידי המשטרה. צילום: דוברות המשטרה

על פי כתב האישום, לאחר המעשה, החשוד בדקירות נמלט מהמקום. בסריקות משטרתיות שנערכו אחריו, שוטרי מרחב דוד איתרו את החשוד, 40, בביתו בעיר העתיקה בירושלים. בחיפוש שערכו השוטרים בביתו, נתפסה הסכין שעמה דקר את הקורבנות. הנאשם נעצר לחקירה במרחב דוד של מחוז ירושלים.

התגבשה תשתית ראייתית

מהחקירה במשטרה עולה כי זמן קצר קודם לתקיפה, החל ויכוח בין הנאשם לשני אנשים אחרים על חניית רכבם באזור השער החדש. בשלב מסוים הקורבנות העמידו את רכבם בכניסה למנזר וירדו מהרכב. במהלך הוויכוח הנאשם שלף סכין ודקר את השניים באכזריות מספר פעמים והוביל לפציעתם.

מעצרו של הנאשם הוארך מעת לעת. לאחר שחוקרי מרחב דוד במחוז ירושלים גיבשו נגדו תשתית ראייתית, אתמול הגישה התביעה המשטרתית במחוז ירושלים כתב אישום נגד הנאשם עם בקשה למעצרו עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

עונשי מאסר ל-3 נאשמים שירו לעבר סניף המטה של מפלגת חד"ש

מוקדם יותר היום (יום ג') פורסם כי שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, דניאל פיש, גזר שש שנות מאסר בפועל על מאמון עאסלה וג'וואד אבו ריא ועל עומרי שלאעטה לארבע שנות מאסר, אשר הודו ונמצאו אשמים בהחזקת נשק, ירי, החלפת לוחית זיהוי ונהיגה ללא רישיון תקף. כשירו לעבר מטה מפלגת חד״ש בסכנין. בית המשפט השית גם קנס של 5,000 שקלים על כל אחד מהם.

מכתב האישום בו הורשעו עלה כי בחודש אוקטובר האחרון הגיעו הנאשמים עאסלה ואבו ריא לבניין מפלגת חד״ש וירו 8 כדורים לעבר המבנה ממרחק של לא יותר משלושה מטרים. לפי כתב האישום, הנשק בו נעשה שימוש היה ללא רישיון והיה מוסתר בכמה מקומות בטרם נעשה בו שימוש.

נציגי הפרקליטות הם שדרשו להחמיר בעונשם של הנאשמים ולהשית עונש מאסר משמעותי. לדברי נציגי הפרקליטות, "עבירות נשק הן חמורות ביותר בשל הסיכונים הפוטנציאליים שהן מציבות לחיי אדם, שכן תדירותן עלתה והצביעה על כך שחשוב כי הענישה תוחמר על הפרות של שימוש בלתי חוקי בנשק".

_________________________________________

עו"ד אלון ארז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות