ביקורת פתע במפעל סנפרוסט – "נדרש שיפור"

במשרד הבריאות מפרסמים את עיקרי ממצאי הביקורת שנערכה במפעלי החברה, לאחר שהתגלו בכמה ממוצריה גופים זרים מן החי: "המפעל נדרש להמשיך בתחקור האירועים"
אייל חן |
מוצרי סנפרוסט. צילום: פלאש 90

משרד הבריאות פרסם אתמול (יום ב') את עיקר ממצאי ביקורת הפתע שערך במפעל סנפרוסט, זאת לאחר שבמהלך השבועות האחרונים דווח על מספר אירועים חריגים בהם נמצאו גופים זרים מן החי באריזות המוצרים.

הביקורת נערכה ביום שני, בשבוע שעבר.

אז הגיעו נציגי משרד הבריאות במפתיע לצורך בדיקה תברואתית וטכנולוגית במפעל סנפרוסט ע"י מפקחי שירות המזון מחוז הצפון של משרד הבריאות ובהשתתפות רופאת המחוז, ד"ר אולגה ויניצקי.

במהלך הביקורת שהתקיימה נבחנו ונבדקו תהליכי הייצור והאריזה במפעל לרבות תיעוד ומסמכים.

ניתן דגש על האמצעים האמורים להפחית ולטפל בהמצאות ונוכחות גופים זרים מן החי במוצרים. במהלך הביקורת עלו ממצאים ונקודות לשיפור לכל אורך שרשרת התהליך שעברו למפעל בכתב להתייחסות ולטיפול.

ביקורת הפתע נעשתה לאחר שב-20 באוגוסט הכריזה החברה על החזרה יזומה (ריקול) של המוצר שעועית חתוכה, ויומיים לאחר מכן הודיעה על החזרה יזומה של כלל מוצרי השעועית.

"טעון שיפור"

נציגי משרד הבריאות מצאו במהלך הביקורת כי תוכנית בטיחות המזון והבקרה העצמית של המפעל טעונה בחינה מחודשת ושיפורים, החל משלבי המיון והימנעות מהימצאות של גופים זרים במוצרים.

עוד נמצא כי שלבי המיון למניעת נוכחות גופים זרים במוצרים טעונים תגבור של עובדי בקרה ממיינים בכל השלבים החל משלב האיסוף של התוצרת בשדה ולכל אורך שלבי הייצור.

בנוסף, בנוהל תלונות של המפעל כתוב שאוספים כל ממצא מהחי שמתגלה בעקבות תלונה, כאשר בפועל לא מתבצע איסוף של כל ממצא אלא רק ממצאים שהוגדרו במפעל. על המפעל לחדד את נוהל התלונות.

במשרד הבריאות אומרים כי "על המפעל להמשיך לפעול בכל הרמות ובכל המישורים החל משלב הגידול בשדה ועד שלב תיעדוף רכישת ממיינת אופטית נוספת למפעל האריזה, וזאת על מנת להמשיך ולפעול לצמצום והפחתה של המצאות גופים זרים במוצרים, ובכלל".

עוד מציינים נציגי המשרד, כי בנוסף לפעולות מתקנות ותגבור מערך המיון שבוצעו ברמה המיידית, "המפעל עדיין נדרש להמשיך בתחקור האירועים וגורם השורש, לרבות ולאחר היוועצות עם גורמים ומומחים בינ"ל בתחום.

משרד הבריאות ממשיך בטיפול ומעקב שוטף מול המפעל".


משרד עורכי דין בר-און כהן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות