עונשי מאסר ל-3 נאשמים שירו לעבר סניף המטה של מפלגת חד"ש

השלושה הורשעו בביהמ"ש המחוזי בחיפה בעבירות של החזקת נשק, ירי ונהיגה ללא רישיון בתוקף. הפרקליטות: חשוב להחמיר בענישה על עבירות נשק"
דנה לווינסקי |
יריות ירי נשק אקדח יורים שודד
אילוסטרציה envato

שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, דניאל פיש, גזר שש שנות מאסר בפועל על מאמון עאסלה וג'וואד אבו ריא ועל עומרי שלאעטה לארבע שנות מאסר, אשר הודו ונמצאו אשמים בהחזקת נשק, ירי, החלפת לוחית זיהוי ונהיגה ללא רישיון תקף. כשירו לעבר מטה מפלגת חד״ש בסכנין. בית המשפט השית גם קנס של 5,000 שקלים על כל אחד מהם. נציגי הפרקליטות הם שדרשו להחמיר בעונשם של הנאשמים ולהשית עונש מאסר משמעותי. לדברי נציגי הפרקליטות, "עבירות נשק הן חמורות ביותר בשל הסיכונים הפוטנציאליים שהן מציבות לחיי אדם, שכן תדירותן עלתה והצביעה על כך שחשוב כי הענישה תוחמר על הפרות של שימוש בלתי חוקי בנשק".

מכתב האישום בו הורשעו עלה כי בחודש אוקטובר האחרון הגיעו הנאשמים עאסלה ואבו ריא לבניין מפלגת חד״ש וירו 8 כדורים לעבר המבנה ממרחק של לא יותר משלושה מטרים. לפי כתב האישום, הנשק בו נעשה שימוש היה ללא רישיון והיה מוסתר בכמה מקומות בטרם נעשה בו שימוש.

"להחמיר בענישה"

הפרקליטות הגישה את כתב האישום, ובפני בית המשפט ציינו נציגיה כי "עבירות נשק הן חמורות ביותר בשל הסיכונים הפוטנציאליים שהן מציבות לחיי אדם, שכן תדירותן עלתה והצביעה על כך שחשוב כי הענישה תוחמר על הפרות של שימוש בלתי חוקי בנשק".

השופט פיש גזר עונשי מאסר על הנאשמים. בהחלטתו הוסיף בית המשפט כי על הנאשמים "היה לדעת ולהימנע מהטעות הנובעת ממעשיהם".

השופט פיש ציין עוד, כי לאחרונה "יש דגש על השלכות הירי והפרות נשק לאור ניסיונם של בתי המשפט לתרום לטיפול בתופעה המסוכנת והמזיקה של שימוש בלתי חוקי בנשק".

עוד בפלילים: התייר התלונן על מחיר הגלידה – המוכר תקף אותו

אתמול (יום ב') פורסם כי על חנות בירושלים תקף באלימות תייר בגלל ויכוח על מחיר הגלידה. המשטרה עצרה את בעל העסק שתקף בראשו את התייר בעיר העתיקה בירושלים ואתמול (יום א') הוגש נגדו כתב אישום.

המקרה אירע לפני עשרה ימים, בשעות הצהריים, התקבל במשטרה דיווח על תקיפה שהתרחשה בחנות בעיר העתיקה בירושלים. שוטרי מרחב דוד של מחוז ירושלים שהגיעו למקום, עצרו בתוך זמן קצר את בעל העסק בעיר העתיקה בירושלים, זאת לאחר שניסה להימלט ולהסתתר בבית העסק.

כתוצאה מהתקיפה, נפצע התייר (נתין זר, תושב ארה"ב בשנות החמישים לחייו) באורח קל ופונה לקבלת טיפול רפואי עם חתך בראשו. מהחקירה במשטרה עולה כי התקיפה בוצעה עם כוס מזכוכית שאותה הנאשם אחז בידו והטיח לראשו של הקורבן, זאת בעקבות ויכוח מילולי שהתפתח בין הקורבן לבעל העסק על מחיר גלידה שרכש מבית העסק מספר שניות קודם לכן.

מעצרו של הנאשם הוארך מעת לעת. עם השלמת החקירה, הוגש נגדו ע"י חטיבת התביעות של משטרת ישראל כתב אישום עם בקשה למעצרו עד לתום ההליך המשפטי המתנהל נגדו. לצד ההליך הפלילי שמתנהל נגד הנאשם, בשבוע שעבר התקיים שימוע במרחב דוד לבעל העסק ובסיומו הוחלט על סגירתו למשך שמונה ימים.

לצפייה בתיעוד לחצו כאן

_____________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט דניאל פיש

_____________________________________

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות