טיפולי פוריות: תקנות חדשות מרחיבות את מספר שאיבת הביציות

שר הבריאות, ניצן הורוביץ, חתם על התקנות שמגדילות את מספר הליכי שאיבת ביציות המותר לנשים. נשים שעברו הליכים בעבר, יוכלו לבצע סבב נוסף
דנה לווינסקי |
צילום: חן לאופולד, פלאש 90

שר הבריאות, ניצן הורוביץ, חתם על תקנות שמרחיבות את מספר שאיבות הביציות המקסימלי ואת מספר הביציות בכל סבב לצורך שימור פוריות.

התקנות החדשות (תקנות בריאות העם – הפריה חוץ גופית) מתוקנות לראשונה מאז 1987 ומגדילות את מספר הליכי שאיבת ביציות מקסימלי המותר לנשים לצורך שימור פוריות מ-4 ל-6 שאיבות, וכן מגדילות את מספר הביציות המקסימלי שניתן לשאוב מ-20 ביציות ל25-35 ביציות. נשים שעברו הליכי שימור פוריות בעבר, יוכלו לבצע סבב נוסף, בהתאם לרצונן וגילן בעת השאיבה הקודמת.

נשים שעברו את הפעולה הקודמת של שאיבת ביציות בגיל 30-35 שנים יוכלו לבצע שאיבה נוספת אם נשאבו מהן עד 25 ביציות בפעולה הקודמת.

בהתאם למחקר

נשים שעברו את הפעולה הקודמת בגיל 36-40 שנים יוכלו לבצע שאיבה נוספת, אם נשאבו מהן בפעולות קודמות עד 35 ביציות. אם הושג מספר הביציות המירבי כבר בטיפול הראשון, תיקון התקנות יאפשר בכל מקרה לבצע טיפול נוסף לפי בקשת המטופלת.

תיקון התקנות מתאפשר בהתאם למחקרים חדשים בתחום ולפי המלצת המועצה הלאומית לבריאות האישה עבודת המטה בנושא החלה בעקבות הצעת חוק פרטית של חה״כ שרן השכל. נמסר כי התקנות החדשות יכנסו לתוקף עם פרסומן ברשומות.

__________________________________

עו"ד שני ליבמן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות