פיגוע פלילי נמנע בנס: חומר הנפץ התפוצץ בידי משליכו

כתב אישום הוגש לביהמ"ש המחוזי מרכז נגד חיים מרשה, 20 מרחובות, על כך שנפצע במהלך ניסיונו להשליך את החפץ הנפיץ על עוברי אורח במרכז מסחרי בנס ציונה
דניאל בן חמו |
אילוסטרציה envato

לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד הוגש כתב אישום בגין נשיאת והובלת נשק וירי מנשק חם כנגד חיים מרשה, 20, מרחובות, זאת לאחר שחפץ נפיץ שהתכוון להפעיל במרכז מסחרי בנס ציונה התפוצץ בידיו בטרם השליכו ליעד. במקביל לכתב האישום מבקשת הפרקליטות להורות על המשך מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו וזאת בשל מסוכנותו. לדברי הפרקליטות, העובדה כי הנאשם נשא והוביל חפץ נפיץ בכוונה לעשות בו שימוש כנגד אדם או רכוש, וכל זאת במקום הומה אדם, שמסביבו אנשים רבים, בשעת אחה"צ, לאור יום, כאשר הוא מסכן באופן ממשי אנשים רבים, "מצביעה על פוטנציאל הנזק והסיכון שהמשיב יצר".

על פי כתב האישום, במהלך חודש יולי הגיע הנאשם לאזור המסחרי בנס ציונה כשהוא נושא על גופו חפץ נפיץ שבכוונתו להפעיל. הנאשם, התמקם בסמוך לחנות והחל לתפעל את החפץ הנפיץ במטרה להשליכו על מי מבאי המקום או על אחת החנויות. מסיבה שאינה ידועה, הנאשם הפעיל את החפץ טרם הספיק להשליכו, והוא התפוצץ בעוד הוא אוחז בו בידיו.

פוטנציאל הנזק

כתוצאה מהפיצוץ, כך מתואר בכתב האישום, רוטשה כף ידו של הנאשם והוא נמלט עד שהתמוטט בקרבת מקום, משם פונה לבי"ח לקבלת טיפול רפואי.

במקביל לכתב האישום הגישה הפרקליטות בקשה לעצור את מרשה עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. בבקשת המעצר ציינו נציגי הפרקליטות כי פוטנציאל הנזק ממעשיו, מצריך את המשך מעצרו.

"המשיב הצטייד בחפץ נפיץ", נכתב בבקשת המעצר עד תום ההליכים, "נשא והוביל אותו בכוונה לעשות בו שימוש כנגד אדם או רכוש, וכל זאת במקום הומה אדם, שמסביבו אנשים רבים, בשעת אחה"צ, לאור יום, כאשר הוא מסכן באופן ממשי אנשים רבים. אך בשל סיבה בלתי ידועה, הפעיל המשיב את החפץ הנפיץ טרם הספיק להשליכו לעבר יעדו, והגם שהמשיב הוא שנפגע (באופן לא קל) מהפעלת הנשק, הרי תוצאה מצערת הזו, מצביעה על פוטנציאל הנזק והסיכון שהמשיב יצר".

_______________________________________

עו"ד יניב זוסמן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות