הרשות להגנת הפרטיות למפלגות: "שימרו על פרטיות האזרחים"

לקראת הבחירות לכנסת ה-25, הפיצה הרשות הנחיות ודגשים הנוגעים לאחריות המפלגות בשימוש בפנקס הבוחרים ובמידע אישי אחר במהלך תקופה זו
גילי סיוון-כהן |
פתק בקלפי בבחירות במרץ 2020, צילום: פלאש 90
פתק בקלפי בבחירות במרץ 2020, צילום: פלאש 90

הרשות להגנת הפרטיות הפיצה למפלגות המתמודדות לכנסת ה-25 הנחיות ודגשים הנוגעים לאחריות המפלגות בשימוש בפנקס הבוחרים ובמידע אישי אחר בתקופת הבחירות. הפצת ההנחיות נעשית עוד בטרם הסתיים הליך רישום המפלגות, על רקע אירועי אבטחת מידע שהתרחשו לאחרונה באתרי מפלגות ואף במערכות בחירות קודמות.

הפנייה למפלגות נעשתה כחלק מהיערכות מקדימה של הרשות למערכת הבחירות לכנסת ה-25, אליה צורפו גם הנחיות ברורות וממוקדות למפלגות, לספקי שירותים חיצוניים עימם הן מתקשרות ולעובדים ומתנדבים המועסקים על ידן.

הפנייה הישירה הינה חלק משורת הצעדים שעתידה לנקוט הרשות להגנת הפרטיות, בשיתוף המפלגות השונות, במערכת הבחירות הקרובה כדי להגן על המידע האישי של הציבור הישראלי, בין היתר לאור אירועי אבטחת מידע שהתרחשו באתרי המפלגות ובאפליקציות המשמשות אותן במהלך קמפיין הבחירות הן בעת האחרונה והן במערכות בחירות קודמות.

להיערך בהתאם

הפנייה נעשתה בטרם נרשמו כלל המפלגות החדשות, לאור הדחיפות והחשיבות שרואה הרשות להגנת הפרטיות בהעברת המידע מוקדם ככל הניתן, כדי לאפשר למפלגות להיערך בהתאם. לאחר העברת הרשימות הסופיות לרשמת המפלגות, יועברו ההנחיות גם למפלגות חדשות שירשמו.

חוק הבחירות וחוק הגנת הפרטיות מטילים מגבלות שונות החלות על שימוש בפנקס הבוחרים. כמו כן, חוק הגנת הפרטיות מטיל מגבלות על איסוף מידע אישי של מתפקדים ובוחרים ע"י המפלגה ועל השימוש בו. המפלגות מחויבות לעשות שימוש במידע הרב שברשותן למטרות שהוגדרו להן בלבד, ולהשיב את פנקס הבוחרים בתום מערכת הבחירות.

שימוש במידע החורג מהמטרות שהוגדרו עשוי להוות עבירה פלילית שעונשה עד 5 שנות מאסר. בנוסף, תקנות הגנת הפרטיות (אבטחת מידע), קובעות דרישות אבטחת מידע מחמירות החלות על כל ניהול ושימוש במידע אישי השמור במאגר מידע, דוגמת פנקס הבוחרים.

המפלגות, המחזיקות מידע אודות למעלה מ-100 אלף איש, מחויבות, ככלל, ברמת אבטחת המידע הגבוהה ביותר על פי התקנות, והן מחויבות לדווח באופן מיידי לרשות להגנת הפרטיות בכל מקרה של אירוע אבטחה חמור, כגון דליפת מידע.

____________________________________

עו"ד שני רופא

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות