שלושה נערים נאשמים בתקיפת חרדים בי-ם ממניע גזעני

שלושה קטינים, בני 14-16, נאשמים בביהמ"ש המחוזי בבירה בתקיפתם ובפציעתם הקלה של 4 מתלוננים, בעלי חזות חרדית בעיר העתיקה בשבוע שעבר
נעמה כהן |
השלכת אבן זריקת עיר עתיקה פלסטינים ערבים
צעיר משליך אבן בעיר העתיקה. צילום ארכיון: פלאש 90

לבית המשפט המחוזי הוגשו כתבי אישום נגד שלושה קטינים, כבני 16-14, תושבי ירושלים, שתקפו ממניע גזעני ארבעה מתלוננים, בעלי חזות חרדית, בעיר העתיקה בירושלים לפני כשבוע. הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרם עד תום ההליכים.

על פי כתב האישום, הנאשמים שהו בעיר העתיקה כאשר הבחינו בשניים מהמתלוננים, בעלי חזות חרדית, מתקרבים לעברם. אז החלו להתגרות בהם וקראו לעברם "בואו, בואו נראה אתכם". אז הנאשמים החלו לתקוף את המתלוננים באמצעות אגרופים ובעיטות. אחד הנאשמים הרים פלטת עץ והחל לרדוף אחר המתלוננים כשהפלטה בידו וזאת בזמן שהמתלוננים בורחים מהמקום. בעת עיכובו של אחד הנאשמים הוא ברח בעזרת אביו על מנת לחמוק מהשוטרים במקום אשר ביקשו לעכבו לחקירה.

פציעות קלות

כתוצאה ממעשיהם נגרמו למתלוננים שריטות ומכות יבשות. בהמשך היום, תקף אחד הנאשמים, באמצעות אגרופים וסטירה לפנים, שני מתלוננים אחרים, בעלי חזות חרדית, בעיר העתיקה. למרות שאדם אחר ניסה להפריד בין הנאשם למתלוננים המשיך הנאשם לתקוף את המתלוננים באמצעות אגרופים ובעיטות וכמו כן ירק לעברם. כתוצאה ממעשיו של הנאשם נגרמו לאחד המתלוננים כאבים בכתף.

כתבי האישום מייחסים לנאשמים ביצוע עבירות של תקיפה הגורמת חבלה של ממש בנסיבות מחמירות מתוך מניע של גזענות או עוינות כלפי ציבור, תקיפה סתם ממניע גזעני והפרעה לשוטר והפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרו של אחד הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו ועל הארכת תנאי המעצר של הנאשמים ששוחררו למעצר בית בטרם הגשת כתב אישום.

תקף ופצע מתפלל יהודי: ״לך לכותל, זה אדמה של ערבים״

בשבוע שעבר פורסם כי לבית המשפט המחוזי לנוער בירושלים הוגש כתב אישום נגד קטין כבן 17, תושב העיר, וזאת על שתקף וגרם לפציעה של מתפלל בבית הקברות המוסלמי לפני כשבוע. במקביל להגשת כתב האישום, מבקשת הפרקליטות מבית המשפט להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

על פי כתב האישום, בזמן שהמתלונן התפלל בבית הקברות המוסלמי בסמוך לשער הרחמים בעיר, הגיעו הנאשם וחברו למקום וצעקו לעברו "לך לכותל, זה אדמה של ערבים. ועכשיו יבואו אלף ערבים לכאן אז לך לכותל".

מיד לאחר מכן, כך לפי כתב האישום, החלו חילופי דברים בין הנאשם למתלונן, אז התקרב הנאשם לעבר המתלונן והכה אותו. המתלונן החל לברוח בריצה מהנאשם, בעת הבריחה הפיל אותו הנאשם וריסס אותו בגז פלפל. כתוצאה מהנפילה נגרם לנאשם שבר בכף רגלו והוא נזקק לניתוח.

כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירה של חבלה חמורה ממניע גזעני. הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

_____________________________________

עו"ד ג'קי סגרון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות