כמה שנות מאסר ירצה העבריין יצחק אברג'יל?

הפרקליטות טוענת אברג'יל, המרצה עונש מאסר, בעקבות הרשעתו בפרשה 512, ביצע חלק מהעבירות בעת שהיה אסיר ברישיון ועל כן יש להחמיר בעונשו
רונן לוי |
יצחק אברג'יל בבית המשפט, יוני 2022. צילום: אבשלום שושני, פלאש 90

בעקבות הרשעתם של יצחק אברג'יל ואהרון סוסן ב"פרשה 512", הגישה לאחרונה הפרקליטות בקשה לוועדת השחרורים במחוז, לצרף לתקופת המאסר שהוטלה עליהם בפרשה, את תקופת הרישיון לה זכו בעבר (תקופת קיצור המאסר בגין עבירות קודמות שביצעו).

זאת נוכח העובדה כי חלק מהעבירות בהן הורשעו ב"פרשה 512" בוצעו בעת שהיו אסירים ברישיון.

כזכור, בשנת 1987 הורשע אברג'יל, בין היתר ברצח, ונגזרו עליו 18 שנות מאסר.

בשנת 1999 הורתה ועדת השחרורים על שחרורו המוקדם בתנאים מגבילים. לאור האמור, היה אברג'יל אסיר ברישיון בין המועדים פברואר 1999 ועד יוני 2004.

סוסן הורשע ב 1998, בין היתר בגין שוד אלים, ונגזרו עליו עונש מאסר של 5 שנים ו-7 חודשים. בשנת 2002 הורתה ועדת השחרורים על שחרורו המוקדם בתנאים מגבילים.

לאור האמור היה סוסן אסיר ברישיון בין המועדים יולי 2002 ועד יולי 2005.

ביולי 2015 הוגש כנגד אברג'יל וסוסן, יחד עם אחרים, כתב אישום רחב היקף במסגרת "פרשה 512".

בחודש נובמבר 2021, הורשעו השניים בעבירות קשות וחמורות, שחלקן בוצעו במהלך תקופת הרישיון. אברג'יל הורשע, בין היתר, בשלוש עבירות רצח, עבירה של ראש ארגון פשיעה, בעבירות סמים חמורות שבוצעו במסגרת ארגון פשיעה, עבירות הלבנת הון ועבירות רבות נוספות.

סוסן הורשע, בין היתר, בעבירה של קשירת קשר לביצוע פשע (רצח) ובעבירות סמים חמורות שבוצעו במסגרת ארגון פשיעה.

הפרו את אמון הוועדה

לפני כחודשיים גזר בית המשפט המחוזי את דינם של אברג'יל וסוסן, והטיל עליהם עונשי מאסר, פיצויים וקנסות. על אברג'יל לבדו הוטלו שלושה עונשי מאסר עולם וכן עונש נוסף של 30 שנות מאסר.

על סוסן הוטל עונש מאסר של 12 שנים.

בעניינו של אברג'יל נטען בבקשת ההפקעה כי מדובר באסיר ששוחרר שחרור מוקדם, בין היתר בהתבסס על הצהרותיו לפיהן הוא שינה את אורח חייו העברייני וכי בכוונתו להשתקם ולפתוח דף חדש.

אולם למעשה, האסיר ניצל את תקופת השחרור המוקדם על מנת לבסס ולהעצים את מעמדו כראש אחד מארגוני הפשיעה האלימים והרצחניים בתולדות מדינת ישראל, וביצע במהלך התקופה עבירות חמורות.

בבקשת ההפקעה בענייננו של סוסן נטען כי מדובר באסיר ששוחרר שחרור מוקדם ממאסרו הרביעי, שהוטל עליו בגין ביצוע עבירות חמורות, וזאת בהתבסס על הצהרותיו כי בכוונתו לשנות את דרכיו ולהשתקם.

אולם בדומה, גם סוסן ניצל את האמון שניתן בו על ידי הוועדה כדי לבצע עבירות סמים חמורות, בהיקפים גדולים במסגרת ארגון פשיעה.

עוד נטען, כי חומרת העבירות שביצעו אברג'יל וסוסן, לצד העובדה כי זכו בעבר לאמון הוועדה והפרו אותו, פעם אחר פעם ברגל גסה, מלמדות כי אין להקל עם השניים וכי יש להפקיע את מלוא תקופת הרישיון.


עו"ד ג'קי סגרון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות