עבודות שירות ל-2 בני משפחה שהיכו מאבטח בביה"ח בנהריה

שופט השלום בקריות הרשיע את השניים, ע"פ הודאתם, בעבירה של תקיפת עובד ציבור, ובמסגרת הסדר טיעון נפסק כי כל אחד מהם ישלם פיצוי של 3,000 שקל
נעמה כהן |
היכה עובד ניקיון: אילוסטרציה של אגרוף
אילוסטרציה

שופט בית משפט השלום בקריות, יוסף טורס, גזר על שני בני משפחה, תושבי הצפון ארבעה חודשי עבודות שירות לאחר שהיכו מאבטח בבית החולים בנהריה. כל אחד מהם גם יפצה את המאבטח ב-3,000 שקלים. "אין לאפשר שמצב זה יתיר את דמם של עובדי בתי החולים והדברים ברורים", כתב השופט טורס בגזר הדין.

על פי כתב האישום, השניים הורשעו על פי הודאתם בעבירה של תקיפת עובד ציבור, זאת לאחר שהגיעו לבית החולים נהריה ואחד מהם רצה להיכנס לחדר המיון, אך בהתאם להנחיות המקום, אותה עת, המאבטח מנע זאת ממנו. בתגובה דחף הנאשם את המאבטח ובן משפחתו אחז בחולצתו, הצמידו לקיר והשניים החלו להכותו באגרופים בפלג גופו העליון. בתוך כך, הפיל הנאשם הראשון את המאבטח לרצפה וכשהצליח להתרומם המשיכו הנאשמים להכותו באגרופים בפניו ובגבו, כאשר עוברי אורח שהיו במקום ניסו להפסיק את המעשים.

באי כוח הנאשמים טענו כי מדובר בצעירים ללא עבר פלילי, שהודו בהזדמנות הראשונה וחסכו זמן שיפוטי רב, כמו גם את עדות המתלונן. נטען כי במועד ביצוע העבירה היו הנאשמים בסערת רגשות עקב מצבה הבריאותי של בת משפחה שטופלה בבית החולים אותה עת. ביחס למתחם העונש ההולם טענו הסנגורים שלא נגרמו למתלונן חבלות משמעותיות, כי האלימות שננקטה אינה חמורה וכי קדמה למעשה התגרות מסוימת מצד המתלונן. משכך, עתרה ההגנה להסתפק בעונש מותנה וקנס.

"אלימות חמורה"

השופט טורס ציין בגזר הדין כי במקרה זה האלימות הופנתה כלפי מאבטח בבית חולים ציבורי וקיים אפוא ערך נוסף שנפגע והוא יכולתם של עובדי הציבור למלא את תפקידם, עבור הציבור, ללא מורא.

"האלימות שנקטו הנאשמים הייתה חמורה", כך נכתב בגזר הדין. "הם היו ביתרון מספרי על המתלונן, היכו בו באגרופים לעיני כל במקום ציבורי וגרמו לו לחבלות. מקובל עלי שאין מדובר בעבירה מתוכננת, אך אין בכך כמובן להוות נסיבה לקולה. הנאשמים טענו שהרקע להתפרצות האלימה היה מצבה הבריאותי הקשה של בת משפחה שטופלה בחדר המיון לאחר תאונה".

עוד הוסיף השופט טורס: "אני מוכן לקבל נסיבה זו הגם שלא צוינה בכתב האישום ואולם אין בכך להוות נסיבה מקלה. רובו הגדול של הציבור המגיע לבית חולים מצוי במצוקה, בין בשל מצבו שלו ובין בשל מצבו של קרובו, ואין לאפשר שמצב זה יתיר את דמם של עובדי בתי החולים והדברים ברורים".

_________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט יוסף טורס

_________________________________________

עו"ד חיים אומסי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות