חברת רבדיון נאשמת בזיהום אוויר באזור התעשייה עטרות

גם בעלי תפקיד בחברה, עופר עסיס, ישראל זאב גוטפריד ומוטי קרן, נאשמים כי יצרו מפגעי ריח בקרבת ביה"ס ושכונת מגורים בעת שניהלו את המפעל שהתמחה בייצור מוצרי פלסטיק משוריין בירושלים
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

בטענה כי זיהמו את האוויר בסמוך לבית ספר ולשכונות מגורים, הגישה המדינה כתב אישום חמור כנגד חברת רבדיון ובעליה בגין עבירות של זיהום אוויר, מפגעי ריח והפרת היתר רעלים באזור התעשיה עטרות שבירושלים.

כתב אישום הוגש נגד חברת רבדיון (2015) ומנהליה: עופר עסיס, ישראל זאב גוטפריד ומוטי קרן, בגין עבירות של זיהום אוויר ומפגעי ריח בקרבת בית ספר ושכונת מגורים, וכן הפרה של היתר הרעלים ועיסוק ללא רישיון עסק. המפעל, שהתמחה בייצור מוצרי פלסטיק משוריין, היה ממוקם באזור התעשייה עטרות בירושלים בסמוך לבתי ספר ולשכונות המגורים א-ראם, בית חנינא, פסגת זאב צפון ונווה יעקב.

כתב האישום הוגש לאחר פעילות אכיפתית של המשרד להגנת הסביבה בה המשרד מצא חריגות בערכי החומר המסוכן סטירן באוויר בקרבת המפעל, ממצאים המהווים עבירות של זיהום אוויר ומפגעי ריח, כפי שאומת בביקורות חוזרות ובבדיקות פתע של המשרד להגנת הסביבה בין השנים 2015-2020.

המפעל נסגר בתחילת השנה

כמו-כן, כך לפי כתב האישום, נמצאו הפרות של תנאים בהיתר הרעלים. עוד נמצא שהמפעל פועל ללא אישור רשות הכבאות וההצלה, זאת למרות שבשטחו מצויים חומרים דליקים בכמות גדולה, וכן למרות שהדבר נדרש על פי היתר הרעלים. בעקבות ממצאים אלו וההפרות החוזרות, זומנו החברה ומנהליה לשימוע, ואף הוצא צו פינוי רעלים לסטירן, שמשמעותו המעשית הייתה סגירת המפעל.

לאחר הוצאת הצו, נקטה החברה סדרת פעולות לצמצום הפליטות הלא מוקדיות של הסטירן לסביבה ולביצוע ניטור רציף בארובות המפעל ובסביבה, ובעקבות זאת הותר למפעל לחזור לפעילות מבוקרת.

החומר סטירן הוא חומר מקבוצת התרכובות האורגניות הנדיפות (VOC) התורמת ליצירת ערפיח פוטוכימי. מבחינה בריאותית, חדירת סטירן לגוף אפשרית דרך דרכי הנשימה, העור, העיניים ובבליעה והוא מוגדר כגורם אפשרי למחלת הסרטן.

בעקבות הליקויים החמורים שהתגלו בביקורות שערכו נציגי המשרד להגנת הסביבה, העולים כדי עבירות פליליות, נפתחה חקירה פלילית שביצעה המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה ובסיומה ולאור ממצאיה הוגש כתב אישום כנגד המפעל ומנהליו.

מסוכנות החומר היא שהובילה להחמרת הרגולציה על המפעל, להוצאת צו פינוי הרעלים ולסגירה זמנית של המפעל, וכן להגשת כתב האישום. בתחילת שנת 2022 נסגר המפעל באזור התעשייה עטרות ביוזמת החברה.

_______________________________________________

עו"ד ליאור דץ

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות