6 מיליון שקל קנס למפעלי נשר בשל זיהום אוויר

המשרד להגנת הסביבה הטיל את העיצום על מפעל המלט מרמלה בשל חריגות מערכי הפליטה. החברה מתמודדת בימים אלו מול הליך אכיפה אחר בשל הפרות נוספות
נעמה כהן |
מפעל נשר ברמלה. צילום: משה שי, פלאש 90

המשרד להגנת הסביבה הטיל עיצום כספי בסך של כ-6 מיליון שקל על חברת נשר- מפעלי מלט ישראליים מרמלה, בגין חריגות מערכי הפליטה וזיהום האוויר. בימים אלו מנהל מחוז מרכז של המשרד הליך אכיפה נוסף נגד המפעל בגין הפרות של היתר הפליטה.

חברת נשר מפעלי מלט ישראליים מחזיקה בהיתר פליטה מתוקף חוק אוויר נקי. בשלושה דיגומי פתע שערך המשרד להגנת הסביבה בארובות המפעל, נמצאו חריגות מהערך הקבוע של המזהם חלקיקים בהיתר הפליטה.

בנוסף, במהלך שנת 2019 נתגלו במערכות הניטור הרציף של המפעל, שמופעלות בהתאם לדרישת המשרד, חריגות מהערך הקבוע למזהמי כספית ותרכובותיה בחמישה מקרים שונים. לאור זאת, פתח מחוז מרכז של המשרד להגנת הסביבה בהליך אכיפה לחברה וערך שימוע למנהליה.

להגן על בריאות הציבור

חלקיקים יכולים להיות חומרים נוזלים או מוצקים אשר מרחפים באוויר, ולהם מקורות טבעיים או מלאכותיים ממעשי יד אדם, כמו מפעלי תעשייה. ההשפעה הבריאותית של החשיפה לחלקיקים קשורה ישירות למקור החלקיקים, לגודלם ולהרכבם הכימי. כספית היא מתכת כבדה ורעילה, בעלת יכולת העברה למרחקים ארוכים ויציבות סביבתית שמאפשרת לו שרידות גבוהה. הכספית עלולה להצטבר במערכות אקולוגיות, והיא בעלת השפעות משמעותיות על האדם והסביבה.

המשרד להגנת הסביבה מציב בהיתרי הפליטה גבולות ברורים וערכי סף לפליטות, לצד דרישות מחמירות למניעת זיהום אוויר ופגיעה בתושבים הסמוכים. לאור הפרות חברת נשר מפעלי מלט ישראליים את היתר הפליטה, הטיל המשרד עיצום כספי בסך של כ-6 מיליון שקל על המפעל.

במשרד להגנת הסביבה מציינים כי ערכי הסף שנקבעו להיתר הפליטה של המפעל הם בהתאם למקובל באירופה ורחוקים מהסף שיוביל לזיהום אוויר ופגיעה בבריאות הציבור, תוך עיקרון הזהירות המונעת.

_____________________________________

עו”ד אפרת טרוים

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות